سفرنامه تنگ سرخ

تنگ سرخ دره ای سرسبز در دل جنگلهای زاگرسی در نزدیکی رودخانه بشار، یکی از زیباترین مناطق طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب یاسوج و در نزدیکی جاده یاسوج به شیراز است.

سفرنامه تنگ سرخ

۱۳۶۹/۰۶/۱۶

ساعت ۵:۰۰۰  صبح در فلکه قصر الدشت برای رفتن به مقصد تنگ سرخ جمع شدیم. ساعت ۰۵:۳۰ سوار مینی بوس شده و به سمت اردکان حرکت کردیم؛ پس از رسیدن به اردکان به سمت فلکه آخر اردکان حرکت کردیم و از آنجا به وسیله یک ماشین سواری به سمت جاده یاسوج رفتیم .ساعت ۸:۰۰۰ بود که به ابتدای تنگ سرخ رسیدیم و پس از پیاده شدن از ماشین به سمت پائین و کنار رودخانه حرکت کردیم. ساعت ۸:۳۰ به کنار چشمه ای در نزدیکی رودخانه رسیدیم و پس از صرف صبحانه به سمت داخل تنگ ادامه مسیر دادیم. ساعت ۹:۳۰۰ بود که به محوطه نسبتا مسطح رسیدیم و در کنار رودخانه و از روی جاده مالرو به سمت جریان  رودخانه ادامه مسیر دادیم.

ساعت ۱۱:۴۰ به مکانی رسیدیم که از داخل تنگی که در سمت راست واقع شده و به نام تنگ خرانداز معروف بود، رودخانه ای سرازیر می شود و به رودخانه تنگ سرخ اضافه می گردد.  در داخل تنگ پس از گذشتن یکی – دو کیلومتر به جنگل انبوهی از گردو – تمشک و بلوط می رسیم که مسیری بسیارزیبا و خیلی وحشی ای را پدیدار می شود.

پس از گذشتن از این منطقه احتمالا به منطقه کمیر و کاکون می رسد که به علت کمبود وقت و یک روزه بودن برنامه،  ما در سر تنگ خرانداز وسایل را پهن کرده  و بساط نهار را حاضر کردیم و پس از صرف نهار و کمی آب تنی ساعت ۱۵:۰۰ به سمت جاده برگشت را شروع کردیم و در ساعت ۱۶:۱۵ به جاده رسیدیم و پس از کمی انتظار به سمت شیراز با اتومبیل حرکت کردیم.

اعضای شرکت کننده در این برنامه ۳ نفر بودند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *