قله تامر

سفرنامه صعود به قله تامر

تاریخ:  ۱۳۷۱/۰۴/۱۰

این برنامه به صورت مشترک وبا حضور گروه پتر.شیمی، گروه آرش ، گروه های کوهیاران ، پالایشگاه و تنی چند از هیئت های دیگر استان بصورت آموزشی برگزار گردید. طبق روال گذشته ها مکانی را جهت جمع شدن اعضای گروه ها انتخاب شده بود و قرار بر این بود که ساعت ۰۶:۳۰ صبح در چهار راه پارامونت همگی جمع شوند. در ساعت ۰۶:۴۵  همه سوار ماشین ها شدند و بعد به سمت جاده اردکان حرکت کردیم. در ساعت ۰۷:۲۵ از فلکه قصر دشت گذشته و در مسیر جاده اردکان قرار گرفتیم، هوا بسیار سرد بود. کوه های دراک و کوه سرخ دارای برف نسبتا” زیادی بودند. پس از رسیدن به اردکان در ساعت ۰۸:۳۰ به سمت جاده یاسوج حرکت کرده و پس از گذشتن از جاده پیست اسکی برف ها کم شد و دوباره در منطقه تنگ سرخ برف زیاد شد که در بالای تنگ سرخ و نزدیک یال قله ماشین ها را نگه داشتیم ( تابلوی ۲۵ کیلومتری به یاسوج مشاهده می شد)  پس از پیاده شدن همگی و پوشیدن کت ها،  دستکش ها و لباس های گرم  به سمت قله حرکت کردیم، مسیر از سمت چپ جاده بود. در ساعت ۱۰:۳۰ مسیر را به صورت زیگ زاگ به سمت بالا ادامه دادیم تا به یال اصلی زیر قله رسیدیم و پس از کمی به سمت چپ حرکت کردن به طرف بالا و قله حرکت خود را ادامه دادیم. تعداد حدودا” ۶۰ نفر بودند که به علت یخ زدگی صعود با کمی اتلاف وقت صورت  می گرفت.

در ساعت ۱۲:۴۵ پس از گذشتن شیب ملایم آخر به قله رسیدیم. ساعت ۱۳:۰۰ پس از کمی تامل و دیدن مناظر زیبای قله های دنا و منطقه ممسنی و رشته کوه تامر و گرفتن عکس های بسیار جالب به سمت پائین راه افتادیم. پس از یک ساعت اسکی و راه پیمایی به جاده رسیدیم و در ساعت ۱۴:۰۰ پس از در آوردن وسایل برف و سوار شدن به جلوی تنگ تیزاب رسیده و در آنجا نهار را خوردیم، به علت آب و هوای بسیار خوب و زدن یک قله بچه ها با اشتهای زیادی غذا را میل می کردند و تقریبا” هر چیز خوردنی را می خوردند. پس از صرف نهار و سوار شدن به سمت شیراز حرکت کردیم و در ساعت ۱۸:۳۰ به شیراز رسیدیم.

اعضای شرکت کننده از گروه کوهنوردی آرش ۹ نفر بودند.