قله کبک

سفرنامه صعود به قله کلبک

جمعه  ۱۳۶۹/۰۴/۲۹

صبح روز فوق ساعت  ۵ صبح همگی چهار راه پارامونت جمع شدیم و پس از کمی انتظار جهت رسیدن بچه ها ساعت  ۵:۲۰ به سمت فلکه قصردشت  حرکت کردیم و به مکانی که اتوبوس های اردکان در آنجا بودند رفتیم. پس از چند دقیقه اتوبوس آمد و تمام مسافرین را سوار کرد و به سمت اردکان حرکت کردیم؛ ساعت ۷ صبح به برشنه رسیدیم و پس از پایین آمدن بچه ها از ماشین به سمت روستای برشنه حرکت کردیم، مقصد قله کلبک و در صورت امکان دیدار تنگ دلخون بود.

ساعت ۷:۲۰ بود که به چشمه آخر برشنه رسیدیم،  هوای خوب و آب جاری محیط را برای صبحانه خوردن دلچسب ترکرده بود. کوله ها باز شد و صبحانه ها یکی پس از دیگری درون سفره جای گرفت. پس از صرف صبحانه ( ۸:۳۰ ) جاده برشنه به سمت شش پیر را ادامه دادیم تا به رودخانه شش پیر  ( ۹:۰۰) رسیدیم و پس از گذشتن از روی پل رودخانه به سمت قله کلبک که از این مکان کاملا مشخص بود حرکت کردیم.

پس از ۳۰ دقیقه راهپیمایی به چشمه ای واقع در زیر قله که به وسیله درختانی احاطه شده بود در ارتفاع  ۲۳۰۰ متر رسیدیم. پس از کمی استراحت و تجدید  قوا  ( ۹:۴۵ ) حرکت خود را به سمت قله شروع کردیم. مسیر قله از درون ریزالی بود که در انتهای دره کوچکی واقع شده  و سپس بن بست می شود،  در اینچا است که باید  کمی به سمت راست رفته و با کمی سنگ نوردی وارد مسیر شد و به سمت قله حرکت کرد.  ساعت  ۱۱:۰۰  در قله کلبک بودیم ( ارتفاع  ۲۸۵۰ متر ) پس از استراحت و خوردن هندوانه ای به سمت تنگ دلخون حرکت کردیم و ساعت  ۱۲:۳۰ به تنگ دلخون  رسیدیم؛  پس  از پیدا کردن جای مناسب لوازم نهار را حاضر کرده  و بعد از صرف نهار کمی استراحت کردیم.

ساعت ۱۶:۰۰ از تنگ به سمت جاده ی شش پیر راه افتادیم و بعد از گذشتن از پل ( ۱۷:۴۰ ) به طرف برشنه ادامه مسیر دادیم و در ساعت  ۱۹:۰۰ بود که به جاده ی اسفالت اردکان رسیدیم.

اعضای شرکت کننده در این برنامه ۶ نفر بودند که ۴ مهمان را هم همراه داشتند.