سفر-با-کودکان

سفر با کودکان

سفر با کودکان به واقع یک چالش پردردسر محسوب می‌شود چرا که لذت بردن از لحظه‌های آن، تماما به شرایط کودک بستگی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حمل تمام وسایل مورد نیاز کودک نظیر کالسکه، غذا، لباس به علاوه گریه و بهانه‌گیری های همیشگی آن‌ها هر کسی را مورد آزار قرار می‌دهد. بنابراین تصمیم برای مسافرت به یک شهر دیگر با وجود تمامی این مشکلات و از طرفی نداشتن آگاهی درباره شرایط شهر موردنظر برای کودکان، کار بسیار دشواری است که بعضی از والدین از آن اجتناب می‌ورزند. پس لازم است که خانواده‌های دارای فرزند قبل از تصمیم‌گیری درباره مقصد، بررسی‌های لازم در زمینه شرایط لازم برای حضور کودکان را انجام دهند و ترجیحا شهری دوستدار کودک را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند. در ادامه، به معرفی پنج مورد از شهرهای خاص و دوست‌داشتنی که برای مسافرت با کودک‌های کم سن وسال مناسب هستند، می‌پردازیم.

سفر-با-کودکان

لینکلن، نبراسکا

هر چند تعجب برانگیز است ولی این شهر یکی از بهترین شهرها برای تنفس هوای واقعی و سفر با کودکان است. در سال ۲۰۰۹، لینکلن تنها شهر بزرگ آمریکا بود که آستانه آلودگی ذرات و یا سطح اوزون آن بسیار پایین تر از حدی بود که آستانه خطر در نظر گرفته می‌شود. همچنین استانداردهای بهداشتی در این شهر از بالاترین سطح برخوردار است و اولین اولویت آن برای کودکان، خصوصا کودکان مبتلا به آسم یا آلرژی فصلی، سلامتی است. کودکان در این شهر از بهترین خدمات درمانی، حتی در شرایط اضطراری، برخوردار خواهند شد.

سفر-با-کودکان

چشمه HIGHGATE ورمونت

عاشقان اسکی، گلف، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا یا تفریح که با وجود بچه نمی‌دانند چگونه به فعالیت‌های موردعلاقه خود برسند، می‌توانند به شهر ورمونت رفته، سری به Tyler Place Family Resort بزنند؛ محلی که در سال ۱۹۳۳ خانواده تایلر آن را  تأسیس کردند. این شهر با برگزاری برنامه‌های گوناگون برای هر رده سنی کودکان، از نوزادی تا سه سالگی، دارای بهترین بخش مراقبت از کودکان نیز هست. به علاوه در این بخش هر کودک پرستار خود را دارد و والدین هیچ گونه نگرانی در زمینه مراقبت از کودکان ندارند چرا که هر پرستار مجبور به مراقبت از تعداد زیادی کودک در یک مقطع زمانی نیست. این تفریحگاه، همچون دیگر هتل‌ها و استراحتگاه‌های ورمونت خدمات و فعالیت‌هایی مناسب والدین و فرزندان ارائه می‌دهد و بدین ترتیب کل خانواده می‌توانند از تفریحی مشترک لذت ببرند. مقرون‌به‌صرفه‌ترین زمان برای مسافرت به این شهر، ماه‌های مه و سپتامبر است.

سفر-با-کودکان

لندن، انگلستان

بدون شک هتل‌های لندن بسیار گرانقیمت هستند ولی گردشگران به گزینه‌های اقتصادی رو آورده‌اند که شامل اجاره آپارتمان‌های استودیویی یا سوئیت آپارتمان، شامل اتاق نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه در یک اطاق می‌شود. این آپارتمان‌ها بهترین گزینه برای خانواده‌هایی هستند که تمایل به داشتن تعطیلات طولانی‌مدت در لندن را دارند و وجود یک آشپزخانه شخصی انجام پخت و پز برای کودکان و تغذیه آن‌ها را با خستگی کمتری برای والدین همراه می‌کند. بهترین مکان‌ها برای گشت و گذار با وجود کودک نیز عبارتند از ناتینگ هیل، کنزینگتون، مریلوبون و پریموس هیل که تقریبا همگی دارای تعداد زیادی فضای سبز و پارک‌ برای لذت بردن از یک بعدازظهر آرام هستند. البته خود لندن جای دیدنی ندارد و سرتاسر شهر با هری پاتر و دکتر هو، احاطه شده‌اند (تعداد زیادی مغازه و آپارتمان به این نام‌ها در لندن دیده می‌شود) ولی برای مسافرت به همراه کودکان، تورهای بزرگی وجود دارد که خانواده‌ها را با مناظر زیبای شهر آشنا می‌کنند. بسیاری از کافه‌ها نیز دارای بخشی مجزا برای مادران هستند تا بتوانند دور از نظر دیگران و یا بدون خجالت به فرزندان خود شیر بدهند. مجله تایم بر مبنای مواردی از این قبیل، لندن را بعنوان یکی از محبوب‌ترین شهرهای جهان اعلام کرده است.

سفر-با-کودکان

وین، اتریش

ایمنی کودکان در اتریش، در بالاترین حد ممکن قرار دارد. شهر وین، برای خانواده‌هایی که در جستجوی فعالیت‌های دوستدار کودک و محلی عالی برای داشتن تعطیلات خانوادگی هستند، گزینه های بسیاری دارد. هتل‌های شهر همگی مناسب کودکان هستند و والدین می‌توانند با اطمینان کامل کودک خود را، در هر رده سنی، به یکی از پرستاران کودک سپرده و خود به استراحت، غذاخوردن، مطالعه و یا باز دید از تمامی فرهنگ‌های محلی بپردازند. از طرفی وین دارای سیستم حمل و نقل عمومی عالی است و هر اتوبوس دارای کالسکه کودک است. در سراسر شهر نیز چندین پارک همچون Schlüs Schönbrunn، Burggarten، Volksgarten وجود دارد که همگی دارای چمن و زمین‌های بازی هستند. این محوطه‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که کودکان همیشه در نقطه دید والدین باشند. مراکز خرید نیز بسیار دوستدار کودک هستند و در تمامی مراکز اصلی شهر، محلی برای تعویض پوشک بچه‌ها تعبیه شده است.

سفر-با-کودکان

پورت کاناورال، فلوریدا

مسلما بهترین مقصد برای سفر با کودکان، Port Canaveral است که یک کشتی شبانه‌روزی و رویاگونه برای تمامی کودکان در هر رده سنی دارد. والدین می‌توانند به سفرهای دوستدار خانواده بروند و در رقابت‌هایی همچون کارائیب سلطنتی که در محوطه مهدکودک ساخته شده، بازی کنند. لازم به ذکر است که تنها کودکان بالای شش ماه اجازه ورود به این کشتی را دارند. هتل‌های شهر نیز  برای کودکان بسیار مناسب هستند و امکان سفارش پوشک و دستمال مرطوب را قبل از رسیدن مسافران، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند که مستقیما از پذیرش هتل تحویل گرفته می‌شود. از طرفی وجود مغازه‌های اجاره وسایل نوزاد برای والدینی که در لحظه آخر متوجه می‌شوند بعضی از وسایل کودک را فراموش کرده‌اند، کمک بزرگی به حساب می‌آید. همچنین در Port Canaveral مراقبت‌های بهداشتی درجه یک با قیمتی مناسب و جاذبه‌های دوستدار کودک مثل ریف نومو و جزیره دیزنی به سادگی امکان تجربه سفری لذت بخش را در اختیار کودکان و والدین قرار می‌دهد.

سفر-با-کودکان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *