گردشگری ترکیه

دورخیز گردشگری ترکیه برای جذب ۲۵ میلیون گردشگر

گردشگری ترکیه امیدوار است با وجود واکسن کرونا، سال آینده میلیون‌ها گردشگر خارجی را جذب کند.

به نقل از رویترز، با آغاز واکسیناسیون در نقاط مختلف جهان و با وجود امیدواری‌ها برای داشتن سال بهتری به نسبت ۲۰۲۰، حوزه گردشگری ترکیه که در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا با کاهش شمار گردشگران مواجه شده بود امیدوار است در سال ۲۰۲۱ شاهد ۲۵ میلیون گردشگر خارجی باشد.

کارشناسان معتقدند بازگشت صنعت گردشگری ترکیه به شرایط پیش از شیوع ویروس کرونا دست کم دو سال زمان خواهد برد. درآمد مرتبط با گردشگری تا ۱۲ درصد از اقتصاد ترکیه را دربرگرفته است.

در سال ۲۰۱۹، شمار گردشگران خارجی ترکیه ۴۵.۰۶ میلیون نفر گزارش شده بود که در همان سال درآمد حاصل از گردشگری به ۳۴.۵ میلیارد دلار رسید.

در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۲۰ شمار گردشگران خارجی که به ترکیه سفر کرده‌اند ۱۲ میلیون نفر گزارش شده که به نسبت سال گذشته با ۷۲ درصد کاهش مواجه شده است.

«سوروری کوراباتیر» رئیس فدراسیون هتل‌داران ترکیه می‌گوید: «ما باید در سال ۲۰۲۱ به جذب ۲۵ تا ۳۰ میلیون گردشگر خارجی برسیم. ۲۰۲۱ سال ایستادن است و  ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ هم سال‌های دویدن هستند.»

روز دوشنبه ترکیه ۱۳۶۹۵ مورد جدید ویروس کرونا و ۱۹۷ مورد جدید مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس در یک شبانه‌روز را گزارش کرد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

مدارک لازم برای سفر به ترکیه

دودکش‌های پری _مقصد بیشترین گردشگران ترکیه

گردشی در اسکی شهیر ترکیه ، شهر رویایی ترکها

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *