سنجش سلامت مسافران در بازدیدهای نوروز ۱۴۰۱

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سنجش سلامت مسافران و کارکنان در اماکن گردشگری فرهنگی، اقامتی و موزه‌ها در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا طالبی ـ مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی این وزارتخانه ـ گفت: با توجه‌ به نظارت الکترونیک و مدیریت هوشمند بیماری‌های واگیردار در نوروز ۱۴۰۱، گردشگران در هنگام استفاده از امکانات گردشگری به‌ شکل رایگان سنجش سلامت می‌شوند.

وی افزود: سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری (جانا) به سامانه سکوی مدیریت هوشمند بیماری کرونا (سامانه امید) متصل شده است. این اقدام پیرو مصوبه هشتادمین جلسه کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا در اول شهریورماه ۱۴۰۰ و تأکید رییس‌جمهور مبنی بر اجرایی کردن و راه‌اندازی سامانه سکوی مدیریت هوشمند بیماری کرونا (سامانه امید) انجام شده است.

طالبی گفت: در فاز اول، تمام مراکز اقامتی به این سامانه متصل شدند که به شکل برخط بررسی سلامت متقاضی انجام می‌شود و در صورت تأیید، مرکز اقامتی نسبت به پذیرش مسافر اقدام می‌کند. در فاز دوم، وزارتخانه با استفاده از سکوی مدیریت هوشمند بیماری کرونا روزانه سلامت تمام کارکنان اماکن تاریخی‌ ـ فرهنگی و موزه‌ها را پایش می‌کند تا در صورت مبتلا بودن هر یک از کارکنان به کرونا، ضمن جلوگیری از حضور آن شخص، نسبت به وضعیت فعالیت آن مجموعه تصمیم‌گیری شود تا از گسترش ویروس کرونا جلوگیری شود.

سنجش سلامت مسافران در بازدیدهای نوروز ۱۴۰۱

او ادامه داد: در فاز سوم که به‌زودی اجرایی می‌شود، گردشگران متقاضی بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی در درگاه‌های سامانه یکپارچه فروش بلیت الکترونیکی، ابتدا کد ملی خود و همراهان را ثبت می‌کند و پس از احراز سلامتی آن‌ها مراحل فروش بلیت انجام می‌شود و بلیت در اختیارشان قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی گفت: با توجه ‌به نظارت الکترونیک و مدیریت هوشمندی که اتفاق افتاده، می‌توان در هر شرایطی امکان فعالیت برای تأسیسات و اماکن گردشگری را فراهم کرد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

تسریع در بهبود سفر با تبلیغات دیجیتال

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *