فارس

سکان میراث فارس به مدیری جوان سپرده شد

در روزهای پایانی دولت، سکان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس به دست یک مدیر جوان، اما با سابقه، سپرده شد.

هادی شه‌دوست شیرازی که سابق بر این مسئولیت مدیریت شهرداری منطقه هشت یا بافت تاریخی فرهنگی شیراز و بعد از آن، سازمان سرمایه گذاری شهرداری شیراز را عهده‌دار بود، با حکم وزیر، به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی فارس، منصوب شد.

در حکم علی‌اصغر مونسان، خطاب به مدیرکل جدید میراث فرهنگی فارس، اجرای برنامه‌های خلاقانه در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، تعریف مسیرهای جدید گرشگری، برنامه‌ریزی برای تقویت تورهای گردشگری، افزایش کیفیت هتل‌ها و رستوران‌های سنتی و بین‌راهی، ایجاد و احداث بازارچه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی به عنوان بخشی از انتظارات آمده است.

همچنین حفاظت و پاسداری از میراث‌ ارزشمند فرهنگی-تاریخی و مرمت و احیای بناهای تاریخی، ارتقا سطح مهارت‎‌های علمی و عملی پرسنل و استفاده حداکثری از بخش خصوصی و بهره‌گیری از توان تخصصی صاحب‌نظران، کارشناسان، منابع انسانی موجود و تعامل جدی با مدیریت عالی استان و مسئولان استانی، هماهنگی با حوزه‌های ستادی، توجه به مسائل انسانی، ایجاد فضایی صمیمی و دوستانه با فراهم کردن زمینه‌های پیشرفت شغلی کارکنان از مهمترین شاخصه‌هایی است که در حکم انتصاب هادی شه‌دوست شیرازی، ذکر شده است.

به گزارش ایسنا، استان فارس در حوزه میراث فرهنگی به واسطه دارا بودن بیش از ۳۰۰۰ اثر ملی و جهانی و وجود آثاری نظیر تخت جمشید، پاسارگاد، حافظیه، سعدیه، بناهای متعدد ساسانی و آثاری بسیار ارزشمند، جایگاه رفیع در دنیا و کشور دارد.

از طرفی، فارس و خصوصا شیراز به لحاظ گردشگری به دلیل همان جذابیت‌های تاریخی و علاوه بر آن جاذبه‌های طبیعی متعدد، در برگیری جغرافیایی متنوع و البته در حوزه گردشگری مذهبی به واسطه وجود حرم مطهر حضرت احمدبن موسی و دیگر امامزادگان واجب التکریم و از سوی دیگر به جهت گردشگری سلامت، دارای جایگاهی مهم است.

فارس همچنین در زمینه صنایع دستی، در ایران و جهان، به واسطه سابقه حضور و فعالیت بیش از ۱۲۰ رشته و حضور جمع کثیری از هنرمندان صنعتگر در این بخش، از اهمیت و جایگاهی شایسته برخوردار است.

استان فارس که طی سال‌های اخیر در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مورد نقدهایی عمدتا سازنده و اصولی و بعضا مخرب و سیاه قرار داشته و دارد، شاهد واکنش‌های مثبتی به واسطه معرفی شه‌دوست شیرازی به عنوان مدیرکل جدید این حوزه بوده است.

منبع: ایسنا

مرتبط:

فارس پتانسیل‌های زیادی برای ارائه در اکسپو ۲۰۲۰ دارد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *