خراسان رضوی

پروژه‌های گردشگری خراسان رضوی باید با شتاب بیشتری جلو رود

وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: روند پروژه‌های گردشگری خراسان رضوی باید همچنان پرشتاب به پیش برود. تنها موضوع گردشگری مطرح نیست. میراث فرهنگی در این استان جایگاه ویژه‌ای دارد و باید به صورت خاص به آن پرداخته شود.

علی‌اصغر مونسان طی سفر به مشهد، با بیان این که مشهد قطب گردشگری است و ظرفیت خوبی در زمینه هتل‎‌ها و مجموعه فرودگاهی دارد، اظهار کرد: در خراسان رضوی مجموعه‌ای از امکانات خوب فراهم شده که اطمینان دارم خدمات‌دهی مسئولان این استان رضایت‌مندی مردم را نیز به همراه دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره هماهنگی مدیرکل جدید میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با نماینده عالی دولت و بخش خصوصی گردشگری خاطرنشان کرد: سیدجواد موسوی در ستاد مدیر کل نظارت بر تاسیسات گردشگری کشور بوده و خراسان رضوی و به ویژه مشهد قطعا به خوبی اداره خواهد کرد. بخش خصوصی نیز از این انتصاب ابراز رضایت داشته است.

وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان این‌که باید تحولی با تغییر مدیران ایجاد شود، ادامه داد: هر مدیر جدیدی باید چند گام رو به جلو بردارد. این معنایش این نیست که مدیر قبلی خوب کار نکرده یا بد کار کرده است، بلکه تغییر مدیران باید منجر به تغییر کارکردها شود. امیدوارم در دوره مدیرکل جدید گام‌های بلند جدیدی برداشته شود که چند موضوع را مطرح کردیم تا پیگیری شود.

مونسان اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای مسافرت جوانان و افراد تازه ازدواج کرده به مشهد، فراهم کردن فضای اقامت ارزان برای تمام اقشار در کنار سرویس‌های خوب باید دنبال شود که امیدوارم با کمک آستان قدس رضوی اتفاقات جدیدی رقم بزنیم.

وی تاکید کرد: روند پروژه‌های گردشگری استان باید همچنان پرشتاب به پیش برود. تنها موضوع گردشگری مطرح نیست. میراث فرهنگی در این استان جایگاه ویژه‌ای دارد و باید به صورت خاص به آن پرداخته شود، از جمله موضوع رعایت حریم منظری حرم مطهر رضوی که گاها نقض می‌شود و باید با جدیت و قاطعیت پیگیری شود.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، مونسان یادآور شد: همچنین بخش صنایع‌دستی باید مود توجه قرار گیرد. خراسان رضوی مهد هنر است و مدیرکل جدید به طور ویژه به صنایع‌دستی توجه کرده و از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت کند.

وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به حضور ۳۰ میلیون زائر، مسافر و گردشگر به مشهد، مدیریت کردن این تعداد، کار بسیار مهم و سختی است. مشهد سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر دارد که اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به تنهایی نمی‌تواند تمام امور آن‌ها را انجام دهد بلکه به همکاری سایر بخش‌ها و ادارات نیاز دارد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

انتظارات فعالان گردشگری خراسان رضوی از دولت آینده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *