صنایع دستی شیروان

صنایع دستی شیروان در فضای مجازی عرضه می‌شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: هنرمندان صنایع دستی شیروان به علت شیوع ویروس کرونا تولیدات دستی خود را در فضای مجازی به فروش گذاشته‌اند که تاکنون استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

محمدرضا قهرمانیان روز پنج شنبه  بدون اشاره به میزان فروش صنایع دستی این شهرستان در شرایط کرونا اظهار داشت: هنرمندان شیروان پیش از شیوع ویروس کرونا تولیدات خود را در نمایشگاه هنرهای صنایع دستی عرضه می کردند.

وی گرانی مواد اولیه و نبود بازار متمرکز برای فروش را از مشکلات هنرمندان صنایع دستی این شهرستان عنوان کرد.

قهرمانیان با بیان اینکه اکنون ۴۰۰ هنرمند صنایع دستی در این شهرستان فعالیت دارند افزود: تولیدات شیروان بیشتر در زمینه گلیم است اما آمار دقیقی از تعداد هنرمندان در این رشته در دست نیست.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: سال گذشته در حوزه صنایع دستی این شهرستان، ۲ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۰ نفر از صنعتگران پرداخت شد که امسال یک میلیارد ریال برای ۱۰ نفر در نظر گرفته شده و به بانک های عامل معرفی شدند.

قهرمانیان تسهیلات پرداختی را با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله عنوان کرد و افزود: اعزام صنعتگران به نمایشگاه، پرداخت تسهیلات، بیمه و دریافت نشان ملی از جمله حمایت های این اداره کل برای فعالان در این حوزه است.

اینک ۳۵۰ نفر از فعالان حوزه صنایع دستی شهرستان شیروان از بیمه برخوردار هستند.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است که هنرمندان زیادی در رشته های مختلف صنایع دستی از جمله گلیم، سفره کردی و سفالگری دارد.

منبع:ایرنا

مرتبط:

تاثیر قدرتمند صنایع دستی بر نرخ رشد گردشگران

کرونا درآمد شاغلان صنایع دستی را کاهش داد

توسعه صنایع دستی راهکار مناسبی برای اشتغال پایدار است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *