رونق گردشگری بازار صنایع‌دستی را پررونق می‌کند

گردشگری بازار صنایع‌دستی را پررونق می‌کند

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی با اشاره به ضرورت هم‌افزایی بخش‌های مختلف گفت: تاثیر مستقیم حوزه گردشگری بر بازار صنایع‌دستی انکارشدنی نیست.

نشست خبری اعلام برنامه های سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران، صبح امروز (شنبه ۱۹ بهمن) با حضور ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی این وزارتخانه و خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد.

در این نشست، مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی گفت: بر اساس روال معمول نمایشگاه‌های ما به واسطه تفکیک مناطق مختلف در غرفه ها امکان تعامل فرهنگی بین اقوام فراهم می‌شود. همچنین امسال با دعوت از فعالان میراث فرهنگی دیگر کشورها قصد داریم در این نمایشگاه به تعاملات بین المللی نیز دست بیابیم.

پویا محمودیان نیز گفت: در سال ۹۴ و طی بررسی های انجام شده دریافتیم ظرفیت‌های کشوری و کشش بازار محصولات فرهنگی می طلبد بیش از یک نمایشگاه در حوزه های مرتبط داشته باشیم. هدف مطلوب و نهایی ما رسیدن به موقعیتی است که در پایان هر فصل این نمایشگاه ها را داشته باشیم. می‌توانیم از ظرفیت گردشگری در رونق بازار صنایع دستی به نحو احسن استفاده کنیم.

در ادامه ولی تیموری معاون وزارت میراث فرهنگی گفت:  طبق آمار سازمان جهانی میراث گردشگری تعداد گردشگران در جهان به رقم یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر رسیده و ایران رشدی معادل ۳/۸ درصد گردشگر در کشور را تجربه کرده است. با توجه به اتفاقات تلخ اخیر از حمله سانحه هواپیمای اوکراینی و شیوع ویروس کرونا از هدف نهایی خود در جذب گردشگری کمی عقب افتادیم اما پیش بینی می شود در اسفندماه و آغاز فصل دوم گردشگری این فاصله جبران شود.

عرصه های پرظرفیت گردشگری و صنایع دستی عرصه‌هایی پر از نشاط و تحرک و جنب و جوش هستند. بال سوم ما یعنی میراث فرهنگی همیشه نقطه اتکا و قوت ما بوده است.

وی افزود: نمایشگاه های امسال ما با تمام ظرفیت‌های زیرساختی به صورت استان محور برگزار خواهد شد. ۹۸۵ شرکت داخلی، ۴۳ شرکت مرتبط با مراکز بین المللی و ۱۸ شرکت خارجی در این نمایشگاه حاضر خواهند بود.
تیموی ادامه داد: در آستانه آغاز سفر های نوروزی هستیم و این نمایشگاه می‌تواند مردم ما را در انتخاب بسته های خرید و مراکز هدف سفر کمک کند. رونق گردشگری کشور تاثیر مستقیم بر جذب گردشگران خارجی دارد.

در ادامه خشایار نیکزادفر، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی ضمن اعلام جزئیات این رویداد فرهنگی گفت: دو نمایشگاه پیش رو با تمام ظرفیت های خود در نمایشگاه بین المللی تهران در ۱۳ سالن از ساعت ۹ تا ۱۷ دایر خواهد بود. جدای قسمت گردشگری الکترونیک که امسال به صورت مستقل در نمایشگاه حاضر خواهد بود؛ مابقی حوزه ها به صورت استان محور در این رویداد فرهنگی حاضر خواهند بود.

وی افزود: برنامه جنبی ویژه ای مانند نشست های فرهنگی کارگاه های آموزشی و گردشگری ماجراجویانه، رونمایی از تمبر یادبود، فعال سازی اپلیکیشن مخصوص این رویداد در محیط نمایشگاه، نظر سنجی های مختلف از مخاطبان برای این دوره در نظر گرفته شده است.
وی در خاتمه در مورد مساحت نمایشگاه خاطرنشان کرد: مساحت ۳۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع مورد بهره برداری در نمایشگاه سال گذشته، امسال به ۴۶ هزار متر مربع افزایش یافته است.

سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران ۲۳ تا ۲۶ بهمن جاری با حضور حداکثری فعالان و ذینفعان بخش خصوصی و دولتی در محل دائم نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

پیشتر تیموری عنوان کرده بود: تاکنون با استقبال چشمگیر فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری کشور، ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بخش بین‌الملل برای مشارکت و حضور در نمایشگاه گردشگری پیش رو مواجه بوده‌ایم که این امر نویدبخش برگزاری باشکوه این رویداد به شمار می‌آید.

منبع:ایرنا

مرتبط:

جذب مخاطب با خلاقیت در صنایع دستی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *