فرایبورگ

فرایبورگ، پاییتخت گردشگری آلمان

فرایبورگ ، گرم‌ترین شهر آلمان است که به عنوان قطب فرهنگی این کشور شناخته می‌شود و یکی از کارآمدترین دهکده‌های دنیا را در خود جای داده است.

به گزارش ایمنا، فرایبورگ که تلفیقی از زندگی مدرن و زندگی نوین است، برترین پایتخت گردشگری و صنعت آلمان بوده و  سالانه هزاران گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. فرهنگ غنی و مردمان میهمان‌نواز این شهر که آماده پذیرایی از مسافران با هر فرهنگ و نژادی هستند در کنار مناظر طبیعی همچون پارک‌های متعدد، جنگل‌ها، دشت‌ها، کوه‌ها، باغ‌ها، تپه‌های سرسبز و نیز بناهای تاریخی مثل ساختمان‌های زیبا و کلیساها سبب محبوبیت این شهر در میان علاقمندان به گردشگری و مسافرت شده است.

فرایبورگ

پیاده‌راه سازی مرکز شهر

جالب آنکه حدود ۸۰ درصد از این شهر در طول جنگ جهانی دوم نابود شد ولی پس از پایان جنگ، ساختمان‌ها کاملا شبیه نمونه باستانی خود بازسازی شدند و حالت قدیمی خود را حفظ کردند. یکی از نکات جالب درباره فرایبورگ این است که از نخستین شهرهایی است که در دهه ۷۰ اقدام به پیاده‌روسازی خیابان‌های منطقه مرکزی شهر کرد.

 پس از آن عبور اتومبیل و وسایل موتوری در این بخش ممنوع و استفاده از دوچرخه جایگزین آن شد. این اقدام در کنار فضاهای سرسبز طبیعی و دست‌ساز سبب فراهم آوردن شرایط محیطی بسیار مناسب و آب و هوای پاکیزه برای این شهر شده است.

فرایبورگ

جاذبه های فرایبورگ

از جمله دیدنی‌های فرایبورگ می‌توان به کلیسای ۷۰۰ ساله شهر اشاره کرد که در وسط شهر بنا شده است و از برج آن به عنوان زیباترین برج دوران مسیحیت یاد می‌شود. این کلیسا از سال ۱۸۲۷ تا کنون محل اقامت اسقف اعظم کاتولیک می‌باشد. یکی دیگر از این جاذبه‌ها، ردایی ساخته شده از آهن در ورودی پل زیبای Wiwili است که به عنوان نماد اخراج حدود ۳۵۰ یهودی از فرایبورگ در جنگ جهانی دوم ساخته و نصب شده است. موزه لیبیگ هاوس نیز که یک قلعه نظامی قدیمی است بیشترین آثار تاریخی شهر را در دل خود دارد که از مهمترین آن‌ها تابوت گوته، سپر آسمانی، کتیبه اشتفان و مجسمه‌های قدیمی رومی، یونانی و مصری با قدمتی به اندازه قرن‌ها پیش از میلاد مسیح هستند.

فرایبورگ

دهکده خورشیدی

جدای از جاذبه‌های گردشگری، اگر بخواهیم از جالب‌ترین قسمت شهر فرایبورگ نام ببریم شاید بتوان نام دهکده خورشیدی را عنوان کرد. در حال حاضردر منطقه‌ای از فرایبورگ که در قدیم پایگاه نظامی فرانسه قرار داشته است، دو هزار خانه دوستدار محیط زیست وجود دارد که سقف ۵۰ خانه‌ مجهز به سلول‌های خورشیدی است و تمامی انرژی الکتریکی مورد نیاز ساکنان آن را فراهم می‌کند. جالب آنکه انرژی تولید شده توسط این سیستم، سه یا چهار برابر بیشتر از نیاز ساکنان است و فروش این الکتریسیته مازاد برای آن‌ها ایجاد درآمد کرده است که این امر در درازمدت هزینه بالای خرید خانه در این منطقه جبران می‌کند.

منبع:ایمنا

فرایبورگ

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *