فروش بلیط قلعه فلک الافلاک الکترونیکی شد

فروش بلیط قلعه فلک الافلاک الکترونیکی شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: اثر تاریخی قلعه فلک الافلاک به سامانه فروش بلیت الکترونیکی مجهز شد.

سید امین قاسمی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود:  به‌منظور رفاه حال بازدیدکنندگان و تسریع در زمان صدور بلیت برای گردشگران تجهیزات الکترونیکی شدن فروش بلیت‌ قلعه فلک‌الافلاک طی روزهای اخیر نصب شد.

وی اظهار داشت: با نصب تجهیزات موردنیاز، گردشگران و بازدیدکنندگان می‌توانند از این پس از طریق اینترنت، بلیت الکترونیکی خود را دریافت کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان افزود: استفاده از نرم‌افزارهای موبایلی از قبیل تاپ و کیوسک فروش الکترونیکی مستقر در محل، از دیگر روش‌های خرید بلیت مجموعه است.

قاسمی ادامه داد: گردشگران در هنگام ورود به مجموعه با ارایه پرینت بلیت و یا عکس بلیت به مجموعه فرهنگی- تاریخی قلعه فلک‌الافلاک وارد می‌شوند.

قلعه باستانی فلک الافلاک یک بنای عظیم آجری ساخته دوره ساسانی از شاخص‌ ترین آثار تاریخی ایران و جهان است که بر روی تپه ‌ای باستانی در مرکز شهر خرم‌ آباد استوار شده و زیبایی و معماری شگفت‌ انگیز این قلعه موجب شده که از سوی بسیاری از کارشناسان به ‌عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی و معماری دنیا لقب گیرد.
این قلعه به لحاظ موقعیت استراتژیک خود در قرن چهارم هجری قمری به‌ عنوان مقر حکومت آل حسنویه و گنجور در زمان آل‌ بویه درآمد و از قرن ششم هجری پس از ساخته ‌شدن شهر جدید خرم‌ آباد این قلعه نیز به ‌نام خرم‌آباد معروف شد و احتمال می رود نام فلک الافلاک در دوره قاجار به آن اطلاق شده است.
این بنای کم ‌نظیر مربوط به دوره ساسانی است و به شماره ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع:ایرنا

مرتبط:

قلعه فلک الافلاک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *