سی و سه پل

قرینه‌سازی در ساماندهی دو طرف سی و سه پل

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیشگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ساخت میدان شورا در جنوب سی و سه پل، افزود: در این طرح در نظر داریم محور جنوب سی و سه پل و چهارباغ بالا را ساماندهی کنیم و برای این منظور باید دو طرف پل قرینه‌سازی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین در یک گفت‌وگوی زنده رادیویی با بیان اینکه برنامه اصفهان ۱۴۰۵ ششمین برنامه توسعه شهر اصفهان است، اظهار کرد: اصفهان ۲۲+ اولین برنامه‌ای بود که در اصفهان اجرا شد و ۲۲ پروژه عمده ضمیمه طرح شد، برنامه‌های اصفهان ۸۵، اصفهان ۹۰، اصفهان ۹۵، برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۰ و برنامه اصفهان ۱۴۰۵ برنامه‌های مدونی هستند که برای توسعه شهر اصفهان تهیه شده است، برنامه پنجم توسعه تا پایان سال ۱۴۰۰ اجرا شده و بعد از آن برنامه ۱۴۰۵ شروع می‌شود.

وی ادامه داد: شهر اصفهان شهری با جمعیت دو میلیون نفری و وسعت زیاد است و نمی‌توان شهر را بدون پیش‌بینی برای آینده آن اداره کرد، باید نیازهای مردم در بستری مناسب پاسخ داده شود و تا آنجا که به درآمد شهری بستگی دارد، وضعیت اقتصادی مردم تأمین شود و محیط مناسبی از نظر سلامتی و محیط زیست برای زندگی کردن افراد و دسترسی به امکانات متداول شهری وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در طرح اصفهان ۱۴۰۵ از گروه‌های ذی نفع، نخبگان، برنامه‌ریزان شهری و اقشار مختلفی از مشاغل برای طرح ۱۴۰۵ نظرسنجی و مصاحبه شده و طی ۳۳۲ جلسه نظرات مردمی را جلب کرده‌ایم، در طول اجرای برنامه پنجم نیز برخی مشکلات شهری خود را نشان داد که رفع آن‌ها را در برنامه اصفهان ۱۴۰۵ قرار دادیم.

وی با توضیح اینکه طرح اصفهان ۱۴۰۵ با قوانین بالادستی مغایرت ندارد، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم در این طرح یک برنامه اجرایی مناسب برای شهر و مردم داشته باشیم، تمام موارد لازم را در نظر گرفته‌ایم.

معین با اشاره به ساخت میدان شورا در جنوب سی و سه پل، افزود: در این طرح در نظر داریم محور جنوب سی و سه پل و چهارباغ بالا را ساماندهی کنیم و برای این منظور باید دو طرف پل قرینه‌سازی شود، در شمال سی و سه پل میدان انقلاب وجود دارد در حالی که در جنوب این پل اقدامی نشده است.

وی اظهار کرد: در جنوب پل برای ساخت میدان شورا، شهرداری بازارچه‌ای را آزادسازی کرده، در شرق پل نیز هتل پل و سوئیت قرار دارد و در این موارد مشکلاتی وجود دارد، تلاش ما برای از دست ندادن ظرفیت گردشگری این منطقه است و از بنیاد مستضعفان نیز خواسته‌ایم تا هتل سوئیت را در جای دیگری بازسازی کند و طرح‌های مختلفی برای این قسمت از شهر وجود دارد که ادامه آن در برنامه ۱۴۰۵ گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه کارخانه ریسباف در تملک بانک ملی است و اداره راه و شهرسازی نیز برای آن برنامه‌هایی دارد، اضافه کرد: شهرداری نیز برای کاربردی کردن این کارخانه ورود پیدا کرده، اما هنوز بحث انتقال مالکیت آن توسط وزارت راه و شهرسازی انجام نشده است.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان توضیح داد: دو هدف اساسی و بزرگ را در طرح اصفهان ۱۴۰۵ تحقق شهری زیست‌پذیر برای زندگی عزتمندانه مردم و رقابت‌پذیر بودن شهر است به این معنی که شهر عامل جذب سرمایه، درآمد و امکانات برای مردم باشد. رعایت حقوق شهروندی مانند استفاده از حمل و نقل پاک، اعتمادسازی بین مردم و دستگاه مدیریت شهری، داشتن شجاعت برای ورود به اجرای طرح‌های بزرگ، قانون‌مداری در انجام کارها و عدالت محور بودن از نظر برخورداری مناطق مختلف شهری از امکانات از جمله ارزش‌های این طرح است.

وی با تاکید بر اینکه طرح جامع شهری اصفهان یکی از اسناد بالادستی برنامه اصفهان ۱۴۰۵ است، گفت: برنامه‌های طرح جامع شهری را وزارت راه و شهرسازی تدوین می‌کند و شورای عالی شهرسازی و معماری کشور که متشکل از وزرا و معاونان رئیس جمهور است، طرح‌ها را بررسی، تدوین و ابلاغ می‌کنند، وزارت راه و شهرسازی کشور پنج شهر که اصفهان یکی از آن‌هاست را با رویکرد جدید جهت تدوین طرح جامع شهری با بررسی نظرات شهروندان و تدوین چشم‌اندازها انتخاب کرده است.

معین عدالت محوری را کاهش تفاوت برخورداری مناطق مختلف شهری از امکانات و تسهیلات دانست و ادامه داد: عدالت محوری یکی ارزش‌های مهم طرح اصفهان ۱۴۰۵ است. در این زمینه احداث ادامه بزرگراه فرودگاه تا میدان فرزانگان یکی از اقداماتی است که در مناطق کم برخوردار اصفهان انجام شد و بخش زیادی از مشکلات مناطق شمال اصفهان در زمینه ترافیکی و آلودگی هوا را برطرف کرده است.

وی با توضیح اینکه خط دو متر می‌تواند بسیاری از مشکلات شمال شهر را رفع کند، افزود: خط دو مترو گامی اساسی برای خارج کردن شمال شهر از شکل فعلی آن است.‌

منبع:ایرنا

مرتبط:

سرای بدیع یا خانه حاج رسولی ها اصفهان

تاریخچه هتل عباسی اصفهان

تاریخچه سی و سه پل اصفهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *