مهریز

توسعه مهریز بر مبنای گردشگری است

نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه این شهرستان به خاطر ظرفیت‌های خوبی که در بخش گردشگری دارد بر مبنای آن تعریف شده است .

به گزارش ایرنا، محمدرضا صباغیان روز چهارشنبه در کارگروه توسعه مهریز با اشاره به اینکه باید مسائل و مشکلات با همکاری مردم و پیگیری مسوولان حل و فصل شود افزود: توسعه همه جانبه و متوازن در گرو برنامه‌ریزی و پیگیری با جلب همکاری همه مسوولان در امور مختلف به خصوص گردشگری است .

وی با بیان اینکه برای تحقق خواسته‌های مردم و نیازهای شهرستان باید  مسوولان مصوبات کارگروه توسعه را مدنظر قرار دهند اظهار کرد: در هر جلسه با حضور مدیران‌کل و مدیران منطقه بر حسب ضرورت نیازها و مشکلات بررسی و اقدام می‌شود.

همچنین رضا زارع زاده مهریزی فرماندار مهریز گفت: خدمت به مردم و حل نیازهای آنها اساسی‌ترین ماموریتی است که مسوولان باید جدی برای انجام آن به وظایف خود عمل کنند و در این راستا بدون شک نقش مردم و همکاری آنها بسیار راهبردی و تعیین‌کننده است.

در ادامه حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی امام جمعه مهریز با قدردانی از تلاش مسوولان اجرایی در پیگیری مطالبات مردم به اهمیت داشتن نقشه راه، جلب مشارکت مردم و پیگیری جدی مدیران در برنامه‌های مختلف در شهر و مناطق روستایی اشاره کرد .

شهر امروزی مهریز، از ادغام و به هم پیوستن پنج سکونتگاه به نام‌های بغدادآباد،  مهرپادین ، مزویرآباد، استهریج و منگاباد به وجود آمده است.

مهریز، ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌ شده دارد و باغ پهلوان پور، قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) ثبت شد.

بنای اولیه مهریز به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی به قبل از اسلام نسبت می‌دهند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع:ایرنا

مرتبط:

طبیعت دل انگیز چشمه غربالبیز مهریز

اولین فم‌تور شهرستان مهریز برگزار شد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *