قلعه آلین دونن

قلعه سنگی آلین دونن

قلعه آلین دونن در جزیره‌ای به همین نام در دریاچه دوئیچ و در کشور اسکاتلند قرار دارد. این قصر یکی از معروف ترین مکان ها در اسکاتلند است. این قصر در یک جزیره بسیار زیبا قرار دارد و اطراف آن توسط کوهستان های اسکاتلند اخاطه شده است.
قلعه آلین دونن

قلعه تاریخی آلین دونن

اسکاتلند از شمال با دریای نروژ، از شرق با دریای شمال، از جنوب غربی با دریای ایرلند و از غرب با اقیانوس اطلس شمالی مرز آبی دارد. علاوه بر سرزمین اصلی اسکاتلند در جزیره بریتانیا، اسکاتلند شامل ۷۹۰ جزیره کوچک و بزرگ است که یکی از معروفترین آنها قلعه قلعه تاریخی آلین دونن است که به دژ آلین دونن نیز شهرت دارد.

قلعه آلین دونن، شاخص ترین سمبل کشور اسکاتلند با شهرت جهانی است. واقع شدن این قلعه ی تاریخی در جزیره ی آلین دونن میان سه دریاچه، چشم اندازی فرا طبیعی را به این بنای تاریخی و محیط پیرامونش داده است. بنای این قلعه از سنگ ساخته شده است.این قلعه با جذب بیش از ۳۱۴۰۰۰ نفر گردشگر سومین قلعه ایی است که بیشترین بازدیده کننده را در کشور اسکاتلند به خود اختصاص داد.

قلعه آلین دونن

تاریخچه قلعه آلین دونن

قلعه اصلی آلین دونن در اوائل قرن سیزدهم، جهت دفاع در برابر حملات وایکینگ‌ها بنا شده و تبدیل به یک دژ نظامی برای طایفه مکنزی و متفقین وی شد. به نظر می رسد دلیل نام گذاری این قصر به این نام” بیشاپ دونان” بوده که در قرن ششم میلادی به اسکاتلند رفته است. این بنا بارها در طول

تاریخ به مرز نابودی کشیده شد. البته باز سازی های مکرر باعث شد تا این بنای دیدنی برای گردشگران مشتاق امروزی حفظ شود. قلعه ی تاریخی آلین دونن حداقل چهار بار بازسازی شده که این بازسازی ها ۲۰۰ سال طول کشیده است. امروزه هم جنبه ی تاریخی قلعه و هم جنبه ی طبیعی جزیره باعث جذب گردشگران از سراسر دنیا به این منطقه ی افسانه ای شده است.

blank

مرتبط:
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *