استانداردهای ایمنی

لزوم افزایش استانداردهای ایمنی جامعه برای گردشگران

مدیرعامل گروه‌ هتل‌های هما گفت: باید استانداردهای ایمنی جامعه در مقابله با کرونا برای گردشگران افزایش یابد.

جهانگیر حسن‌زاده در مراسم رونمایی از روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کووید ۱۹ که در محل هتل هما احمدآباد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در زمان حادثه ۱۱ سپتامبر، امنیت اجتماعی آسیب دید. پس از این قضیه استاندارد امنیتی جامعه بین‌المللی افزایش یافت، در حال حاضر که ۱۹ سال از این حادثه می‌گذرد، گیت‌های بازرسی در همه جا وجود دارد. دیدن این گیت‌ها به ما امنیت خاطر می‌دهد. اگر به هنگام سوار شدن به هواپیما گیت بازرسی مشاهده نکنید، شاید در سفر خود تجدید نظر کرده و یا اعتمادتان به امنیت آن سفر کاهش یابد.

وی افزود: کووید ۱۹ حادثه‌ای مشابه حادثه ۱۱ سپتامبر است، به نوعی ایمنی و بهداشت جامعه بشری را مورد حمله قرار داد. از اسفندماه سال گذشته که فراگیری این ویروس افزایش یافت، بهترین راهکار، در خانه نگه‌داشتن مردم بود که به بهترین شکل ممکن رقم خورد. در حال حاضر چهار ماه از دوران قرنطینه می‌گذرد، اما آیا می‌توانیم این فرایند را ادامه دهیم؟ مسوولیت اجتماعی ایجاب می‌کند که به سمت حل مساله برویم و حل مساله زمانی رخ می‌دهد که استانداردهای ایمنی و بهداشت را افزایش دهیم.

مدیرعامل گروه‌ هتل‌های هما در ادامه خاطرنشان کرد: اگر استانداردهای ایمنی و بهداشت مردم در هر مکانی افزایش یاید، نه تنها مقابله با کووید ۱۹ ایمن خواهد شد، بلکه مقابله با هر ویروسی که در آینده هم منتشر شود، ایمن خواهد شد، باید استاندارد ایمنی جامعه افزایش یابد. در این راستا شیوه‌نامه‌ای تدوین کرده‌ایم که قطعا ایرادهایی به آن وارد است، اما باید تلاش کنیم که سطح ایمنی به حداکثر خود برسد.

حسن‌زاده یادآور شد: کسب و کارها افت زیادی داشته و معیشت مردم آسیب دیده است، در حال حاضر که ۱۰ روز از اجرای این شیوه‌نامه می‌گذرد، ۱۰۲ نفر از ۸۰۰ پرسنل‌مان را به کار بازگردانده‌ایم. امیدوارم در کمتر از یک ماه تمام همکاران‌مان به کار بازگردند، به کمک شیوه‌های جدید می‌توانیم روزهای خوبی را سپری کنیم، کشوری هستیم که با حادثه‌های زیادی روبه‌رو بوده‌ایم، اما همیشه حوادث را به خوبی مدیریت کرده و پشت‌سر گذاشته‌ایم. در ابتدا جزو چهار یا پنج کشور نخست دنیا در ابتلا به کرونا بودیم. همان‌طور که برخورد مسوولانه باعث شد تمام مردم به قرنطینه بروند، در حال حاضر باید کمک کنیم تا کسب و کارها مجددا راه افتاده و اعتمادسازی ایجاد شود.

وی در خصوص توجه به فرایندهای محیط زیستی در اجرای این شیوه‌نامه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در هتل‌های تامین اجتماعی گفت: با اسپری کردن به دست و سطوح پس از ۱۰ روز کار کردن بخش عمده‌ای از دستکش‌ها را می‌توانیم حذف کنیم و امیدوارم در این راستا با قراردادن اصول ایمنی پایدار ‌بتوانیم از محیط زیست به بهترین شکل محافظت کنیم.

منبع:ایسنا

مرتبط:

در ایام شیوع کرونا چگونه سفر ایمن داشته باشیم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *