اقامتگاه بوم گردی-اقامتگاه‌های بوم‌گردی-واحدهای اقامتی-صنعت گردشگری

واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری چگونه تسهیلات کرونایی دریافت کنند؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در خصوص جزئیات طرح افزایش تسهیلات کرونایی مشاغل آسیب دیده از کرونا این استان، اظهار کرد: واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری می‌توانند حداکثر تا سقف ۹۰۰ میلیون تومان از تسهیلات بهره‌مند شوند.

غلامرضا اشرفی، امروز چهارشنبه ۱۲ آذر به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: باتوجه به مشکلاتی که در حوزه گردشگری در پی شیوع کرونا بوجود آمد، عملا بیشترین ضربه در سطح کشور به حوزه گردشگری وارد آمد.

وی اظهار کرد: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا به موجب درخواست‌های زیاد با هدف کمک به واحدها و تاسیسات گردشگری، مقرر شده میزان تسهیلات حمایتی دولت به این واحدها افزایش یابد و همچنین دوره تنفس پرداخت این تسهیلات تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: متقاضیان حوزه گردشگری اگر در سامانه کارا ثبت نام کرده اند و متقاضیانی که در این سامانه ثبت نام نکرده اند نیز باید سریعا اقدام به انجام این کار کنند.

اشرفی ادامه داد: تسهیلات پیش‌بینی شده برای راهنمایان گردشگری ۲۰ میلیون تومان، دفاتر خدمات مسافرتی ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، شرکت‌های حمل و نقل گردشگری ۸۰ میلیون تومان، موسسات آموزشی گردشگری ۶۰ میلیون تومان، ارزیابان و عوامل  تطبیق ۱۶ میلیون تومان، شرکت‌های عامل تطبیق ۵۰ میلیون تومان، اقامت گاه‌های بوم گردی و گردشگری سنتی هم براساس تعداد اتاق و درجه واحد بین ۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، هتل‌ها براساس ستاره و تعداد اتاق بین ۲۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان، مهمانپذیر و هتل آپارتمان نیز براساس درجه و تعداد اتاق نیز از ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان و سفره خانه‌های سنتی و واحدهای پذیرایی بین راهی نیز براساس نوع درجه بین  ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت نام فعالین حوزه گردشگری در این سامانه‌ها برای بهرمندی از تسهیلات کرونا تا پایان آذرماه ۹۹ تعیین شده است، یادآور شد: مبلغ جدید تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا مرتبط با حوزه گردشگری بین ۱۶ تا ۹۰۰  میلیون تومان با نرخ سود ۱۲ درصد است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه، اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: واحدهای گردشگری که قبلا از تسهیلات کرونا استفاده کرده‌اند می‌توانند مجددا در سامانه‌های ذکر شده ثبت نام و مابه تفاوت تسهیلات از طریق نظام بانکی به آنها پرداخت خواهد شد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

تسهیلات گردشگری یک مُسکن گذراست

ثبت‌نام «تسهیلات کرونا» ویژه گردشگری آغاز شد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *