بسته حمایتی کرونا-دفتر خدمات مسافرتی

لغو مجوز یک دفتر خدمات مسافرتی در استان همدان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از لغو مجوز دفتر خدمات مسافرتی «همسفر پارس» خبر داد و گفت: مجوز این دفتر که در شهرستان ملایر واقع است، از امروز -یکشنبه ۲۴ فروردین ماه- لغو شد.

علی خاکسار در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح این خبر مطرح کرد: دفتر خدمات مسافرتی همسفر پارس ملایر به علت مشکلات اقتصادی در سال گذشته چند ماه تعطیل بود و براساس ضوابط موجود مبنی بر تعطیل نبودن بیش از سه ماه با وجود اخطار و تذکرات موفق به رفع معایب نشد.

وی از جمله نواقص این دفتر خدمات مسافرتی را عدم تأمین ضمانت نامه بانکی و عدم حضور و معرفی مدیر فنی دانست و ادامه داد: این دفتر اوایل فروردین ماه سالجاری به صورت کتبی درخواست لغو پروانه را به معاونت گردشگری تحویل داده بود که امروز پروانه بهره برداری‌اش لغو شد.

خاکسار در ادامه با اشاره به اینکه آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی یکی از آسیب‌پذیرترین تأسیسات گردشکری در روزهای کرونایی بوده‌اند، اظهار کرد: بسته شدن تورهای نوروزی قبل از ایام نوروز و ‌کنسل شدن آن‌ها به علت شیوع کروناویروس باعث بدهکاری این دفاتر به مردم و شرکت‌های هواپیمایی، ریلی، رجا، هتل‌ها و … شده است.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه دفاتر خدمات مسافرتی در حال حاضر با مشکلات اقتصادی دست به گریبان هستند، تأکید کرد: از مردم درخواست داریم در این مورد تحمل کنند و با آژانس‌های مسافرتی همکاری داشته باشند، هموطنان می‌توانند با توافق با دفاتر مسافرتی سفرهای خود را به تعویق بیندازند و یا به دفاتر فرصت دهند تا مبالغ را به آن‌ها برگردانند.

منبع:ایسنا

مرتبط:تعطیلی بسیاری از آژانس‌های مسافرتی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *