مالدیو-دبی

مالدیو و دبی، دو مقصد گردشگری زمستانی

در فصل زمستان و با سرد شدن دمای هوا سفر به مقاصد زمستانی بسیار دلچسب خواهد بود.

سفر به دبی در زمستان

دبی، همسایه جنوبی ایران در خلیج فارس در این فصل از سال دمای بسیار مطبوعی دارد و پاییز و زمستان بهترین فصل سفر به دبی به حساب می آید. در کمتر از ۴۰ سال دبی از یک روستای ماهیگیری به یک کلان شهر با زیرساخت های مناسب گردشگری، هتل های لوکس و جاذبه های طبیعی و مصنوعی بی نظیر تبدیل شد. از مراکز خرید لوکس گرفته تا سافاری در صحرا و حتی پیست اسکی مصنوعی.

تور دبی از تهران به صورت هوایی برگزار می گردد. خطوط هواپیمایی ایران ایر، ماهان، فلای دبی و امارات از تهران به دبی هر روز چندین پرواز مستقیم برگزار می کنند. برای سفر به دبی نیاز به اخذ ویزای دبی خواهید داشت که برای آن باید چند روزی زمان در نظر بگیرید.

دبی از طریق یک رودخانه یا در واقع همان خور دبی به دو بخش کلی تقسیم می گردد: بخش دیره و بخش بردبی و محله های معروف دیگری نظیر مارینا و جمیرا نیز در ادامه قرار دارند.

محله دیره شکل سنتی دارد و بازارهای سنتی دبی نیز در این محله واقع شده اند. مرکز خرید سیتی سنتر دبی نیز در محله دیره قرار دارد. در کل هتل های منطقه دیره ارزان تر هستند و اگر می خواهید هزینه های سفر خود را کاهش دهید گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. منطقه بردبی بخش جدید و مدرن شهر دبی به حساب می آید که در آن برجهای لوکس قرار گرفته است.

از طریق اتوبان شیخ زاید به محله های جدیدتر دبی نظیر مارینا و جمیرا خواهید رسید. هتل های این محله ها معمولا ساحلی و گران هستند.

اکثر هتل های دبی خدمات خود را فقط با صبحانه ارائه می دهند هر چند می توان هتل هایی را نیز یافت که در آن ناهار و شام نیز به صورت رایگان سرو می گردد. با توجه به هزینه بالای خورد و خوراک و همچنین رفت و آمد در دبی، انتخاب هتلی با خدمات کامل در یک موقعیت مناسب به صرفه خواهد بود. هتل های دبی را می توانید به صورت آنلاین رزرو کنید و همچنین می توانید جهت مشاوره با شماره ۸۸۵۵۹۹۲۵ تماس حاصل فرمایید.

از مهمترین مراکز خرید دبی می توان دبی مال، مرکاتو، وافی، امارات مال و الغریر را نام برد که در آن انواع برندهای بین المللی حضور دارند. علاوه بر مراکز خرید به شما پیشنهاد می کنیم از جاذبه های طبیعی دبی نظیر پارک صفا، پارک مشرف و میراکل گاردن نیز بازدید کنید.  بازدید از باغ وحش و آکواریوم دبی، سافاری دبی، پیست اسکی مصنوعی دبی، پارک وایلد وادی، جزایر نخل و همچنین برج خلیفه دبی جزو تفریحات دبی به حساب می آید.

با توجه به اسلامی بودن کشور امارات مشکلی در یافتن غذای حلال نخواهید یافت. به شما پیشنهاد می کنیم غذاهای عربی را در سفر به دبی حتما امتحان کنید.

سفر به مالدیو در زمستان

مجمع الجزایر مالدیو در جنوب اقیانوس هند، کم ارتفاع ترین کشور جهان نسبت به سطح دریا می باشد. بر اثر گرمایش زمین و آب شدن یخ های قطبی، کشور مالدیو در معرض خطر غرق شدن در زیر آب قرار دارد و دانشمندان پیش بینی کرده اند تا ۳۰ سال آینده این کشور کاملا از بین برود. بنابراین اگر قصد سفر به مالدیو را دارید بدانید که فقط ۳۰ سال برای این کار فرصت خواهید داشت.

پایتخت مالدیو شهر ماله نام دارد که فرودگاه بین المللی اصلی نیز در آن واقع شده است. در مالدیو هر هتل در یک جزیره واقع شده است و شما برای اینکه از فرودگاه ماله به هتل مورد نظر خود برسید باید از قایق های تندرو و یا هواپیماهای کوچکی که بر روی دریا فرود می آیند استفاده کنید. البته در تور مالدیو آفتاب تراول همه اینها از قبل هماهنگ شده و شما به محض رسیدن به فرودگاه اصلی مالدیو، راهی هتل خواهید شد.

در مالدیو هتل های لوکسی وجود دارد که خدمات خود را به صورت فقط صبحانه، صبحانه ناهار، صبحانه ناهار شام و یا به صورت all inclusive ارائه می دهند. برای سفر به مالدیو نیازی به اخذ ویزا پیش از سفر نخواهید داشت. مالدیو جزو کشورهایی است که ایرانی ها را بدون ویزا پذیرش می کند.

مالدیو بهترین مقصد ممکن برای تازه عروس و دامادهایی که به ماه عسل می روند و همچنین برای خانواده های دارای بچه کوچک است. برای افراد مجرد یا جوانان ممکن است مالدیو کمی خسته کننده باشد. تفریحات آبی و غیر موتوری معمولا به صورت رایگان در همه هتل ها به مسافران ارائه می گردد ولی برای تفریحات موتوری باید هزینه پرداخت کنید.

مهمترین شاخصه هتل های مالدیو کلبه های روی آب می باشد. بعضی از این کلبه ها دارای ساحل اختصاصی نیز می باشند. در مالدیو لحظاتی را تجربه خواهید کرد که نظیر آن در هیچ جای دنیا وجود ندارد. سواحل شن سفید، جنگل های ساحلی و جنگل های زیر آب، ماهی های رنگارنگ زیبا، لذت غذا دادن به دلفین ها و … تنها بخشی از این تجربه هاست.

از ایران با هواپیمایی ترکیش، قطری، امارات و عمان ایر می توان به مالدیو سفر کرد. از نظر ساعت پروازی هواپیمایی امارات و قطری بهترین گزینه برای سفر به مالدیو به حساب می آید. علاوه بر تهران، می توان تور مالدیو را از مبدا مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز نیز اجرا نمود. مالدیو کلا مقصد لوکس تر و گران تری نسبت به سایر مقاصد شرق آسیا به حساب می آید.

از آنجایی که مالدیو نیز جزو کشور اسلامی به حساب می آید غذای حلال در مالدیو به وفور یافت می شود و مشکلی از بابت خوردن غذا نخواهید داشت. پیشنهاد می کنیم حتما از غذاهای دریایی مالدیو نیز امتحان کنید.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *