جلفا

محلات ارمنی‌نشین همزمان با آغاز سال نو میلادی نونوار شد

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت آغاز سال نو میلادی آذین‌بندی و گل‌آرایی محلات ارمنی‌نشین انجام شده است.

احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با تبریک ولادت حضرت مسیح(ع) و آغاز سال نو میلادی، اظهارکرد: با توجه به اینکه بیشترین حجم اقلیت مذهبی ارامنه در منطقه پنج ساکن هستند به مناسبت آغاز سال نو میلادی، شهرداری منطقه پنج خود را در شادی آنها سهیم کرده و نسبت به آذین‌بندی و گل‌کاری محلات اقدام کرده است.

وی افزود: تزیین، نورپردازی پرچم‌های رنگی، نصب بنر تبریک سال نو در کوچه کلیسای وانک، میدان جلفا، خیابان خواجه پطرس، خیابان خاقانی، گذر سنگ‌تراش‌ها و سطح محلات ارمنی‌نشین انجام شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: کاشت گل و نصب گلدان در سطح محدوده مرتبط و محوطه کلیسای وانک محیطی جذاب و زیبا را جهت برگزاری جشن‌های باشکوه سال نو میلادی فراهم کرده است.

وی از نصب المان شاخص در کوچه کلیسا وانک به ارتفاع شش متر خبر داد و گفت: دو پایه پرچم جهت نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران و پرچم نماد شهر اصفهان به صورت همیشگی در مقابل در ورودی کلیسا وانک نصب شده که نشان از اعتماد و دوستی موجود میان ارامنه و مسلمانان است و ناشی از الگوی همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان الهی در اصفهان است.

رضایی خاطر نشان  کرد: در تلاش هستیم در محلاتی  که ارامنه در آن سکونت دارند وضعیتی ایجاد شود تا کمکی برای صلح و همزیستی ادیان مختلف در دنیا باشد.

وی تاکید کرد: امسال پروژه ساماندهی معابر بافت تاریخی گذر چهارسوق حدفاصل خیابان سنگ‌تراش‌ها تا خیابان خاقانی که به لحاظ موقعیت در بافت تاریخی و گردشگری قرار گرفته و محل تردد گردشگران داخلی و خارجی  است، انجام شد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: محله سنگ تراش‌ها یکی از قدیمی‌ترین محلات جلفا به شمار می‌رود و به لحاظ تعداد سکنه مهم ترین بخش محله جلفا است که در این محله ۱۳ کلیسای ارزشمند و تاریخی قدیمی وجود دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *