تکیه تاریخی برنجی

مرمت تکیه تاریخی برنجی شاهرود آغاز شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: عملیات مرمت و سامان‌دهی، آجرفرش بام و صحن تکیه تاریخی برنجی شاهرود در راستای مرمت و سامان‌دهی ابنیه تاریخی آغاز شد.

حمیدرضا حسنی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: اجرای این عملیات با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی شهرستان و مشارکت متولی تکیه آغاز شد.

وی ادامه داد: جمع‌آوری نخاله‌ها، برداشت کاه‌گل فرسوده، دوغاب‌ریزی، اجرای کاه‌گل مجدد  و مرمت‌های موضعی بام به همراه آجرفرش صحن تکیه از جمله اقدامات مرمتی در این دوره است.

حسنی ابراز داشت: تکیه تاریخی برنجی، از بناهای اواخر دوره قاجار است و با شماره ۱۲۲۶۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

در خرداد ماه امسال عملیات مرمت برج و باروی تاریخی شاهرود با اختصاص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی انجام شد.

شهرستان شاهرود با توجه به اقلیم‌های متنوع و وجود هشت منطقه گردشگری مصوب هیات دولت، هشت روستای گردشگری، یک شهر نمونه گردشگری، جاذبه های تاریخی و عرفانی و طبیعی متعدد، در طول سال پذیرای گردشگران بسیاری است. در تعطیلات نوروزی چهار هزار و ۲۰۰ گردشگر در این شهرستان اقامت کردند.

بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرای های ایران ، جنگل ابر ، منطقه تفریحی آبشار ،جنگل کالپوش ،روستای هدف گردشگری قلعه بالا در شهرستان های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان قرار دارد.

منبع: ایرنا

مرتبط:

شاهرود و چشمه هفت رنگ آن

آبشار مجن _ منطقه ای بکر در شاهرود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *