فارس شیراز و سوغاتی ها آن

مطبوعات فارس: مسافران نوروزی به شیراز نیایند

مطبوعات استان فارس و شهر شیراز در شماره پنج‌شنبه ۱۵ اسفند خود با توجه به روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در کشور و استان از مسافران نوروزی خواستند به شیراز نروند.

روزنامه‌های خبرجنوب، عصرمردم، افسانه، سبحان، تماشا، طلوع، نیم‌نگاه و شیرازنوین نشریات روزانه شهر شیراز هستند.

روزنامه تماشا در شماره ۲۰۵۰ خود تیتر یک خود را به تیتری با عنوان «لطفاً به شیراز نیایید» اختصاص داد. این روزنامه همچنین در مطلبی به نقل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با عنوان «اسکان میهمانان نوروزی در فارس به‌طورجدی لغو شود» به مسئله ضرورت تعطیلی مراکز گردشگری در ایام نوروز باهدف کنترل بیماری کرونا پرداخته است.

روزنامه شیراز نوین دیگر روزنامه شیراز نیز شماره ۹۴۱ این روزنامه را با تیتر یک «دروازه‌های شیراز بسته شد» منتشر کرده است.

در این مطلب به نقل از شهرداری شیراز از مردم خواسته‌شده است که شیراز گردی را به ماه‌های دوم و سوم بهار موکول کنند و برای شکستن ویروس کرونا به کمپین «در خانه می‌مانیم» بپیوندند.

روزنامه سبحان نیز در شماره ۵۱۱۲ خود تیتر یک خود را به مطلبی به نقل از شهردار شیراز با عنوان «ممنوعیت اسکان میهمانان نوروزی در شیراز» اختصاص داده است.

روزنامه افسانه دیگر روزنامه استان فارس نیز در شماره ۴۱۰۴ خود، تیتر یک این روزنامه را با عنوان «اسکان مسافران نوروزی در شیراز ممنوع شد» منتشر کرده و به نقل از شهردار شیراز بیان کرده است: تمهیداتی برای ممنوعیت برپایی چادر در سطح شهر و خودداری از اسکان مسافران در کمپ‌های اقامتی انجام‌شده است.

روزنامه نیم‌نگاه نیز در شماره ۶۳۶۲ خود تیتر یک روزنامه را به‌عنوان «نوروز ۹۹ پذیرش و اسکان مسافران در شیراز ممنوع است» اختصاص داده است.

روزنامه عصر مردم نیز در شماره ۶۸۶۵ خود در صفحه نخست این روزنامه تیتر ‌”شهردار شیراز: مهمان نوروزی نمی‌خواهیم» را قرار داده است.

روزنامه خبر جنوب نیز در شماره ۱۱۳۳۷ خود در صفحه نخست این روزنامه تیتر «پذیرش و اسکان مسافران نوروزی در شیراز ممنوع شد» را منتشر کرده و به نقل از شهردار شیراز از ممنوعیت پذیرش و اسکان مسافران در قالب کمپ‌های اسکان، برپایی چادر در پارک‌ها، سالن‌های ورزشی، فرهنگسراها و مهمانسراها در نوروز ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا خبر داده است.

روزنامه طلوع دیگر روزنامه استان فارس در شماره ۲۷۴۹ خود بخشی از صفحه نخست خود را به مطلبی از شهردار شیراز با عنوان «نوروز ۹۹ پذیرش و اسکان مسافران ممنوع است» اختصاص داده است.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان کشور چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۷۰ کشور سرایت کرده، با توجه به این امر سازمان بهداشت جهانی وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر چهارشنبه (چهاردهم اسفند) به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از آن درمجموع به ۹۲ نفر رسیده است. همچنین ۵۲۲ نفر از مبتلایان بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بنا بر آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ابتلای ۴۹ نفر در فارس به کرونا قطعی شده است که تاکنون ۲ نفر براثر این بیماری فوت کرده‌اند.

منبع:همشهری

مرتبط:

باغ هفت تن _قدیمی‌ترین اماکن تاریخی شیراز

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *