تسهیلات گردشگری

ملاک بانک‌ها در پرداخت تسهیلات گردشگری درست نیست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با انتقاد از عدم همکاری بانک‌ها با بحش گردشگری عنوان کرد: ملاک عمل قرار دادن بانک های استان در پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری، ملاک کارشناسی و درستی نیست.

“فریدون فعالی” امروز ۲۳ آذرماه در پنجمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان، گفت: طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ در مجموع ۱۷ پرونده با اعتبار سرمایه گذاری بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان در استان در حوزه گردشگری تکمیل شد که ۲۸۸ میلیارد تومان برای این پروژه ها مصوبه ملی اخذ و به شش بانک عامل گردشگری، ملی، آینده، توسعه تعاون، کشاورزی و رفاه معرفی شدند.

وی افزود: از مجموع پرونده‌های تشکیل شده تنها ۴ پرونده به عقد قرار داد رسیده که ۳۶ میلیارد تومان پرداخت تاکنون صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه نگاه به گردشگری باید تغییر کند تا شاهد رونق این صنعت در استان باشیم، ادامه داد: در استان‌های هدف گردشگری هم مسئولین استانی و هم مسئولین بانکی به بخش گردشگری توجه و اهمیت زیادی می‌دهند و اولویت آنها بخش گردشگری است.

وی با انتقاد از عدم همکاری بانک‌های استان با بخش گردشگری عنوان کرد: هر پرونده‌ای که به بانک‌ها معرفی می‌کنیم، توجیه اقتصادی، مالی و فنی آن را نیز ارایه می‌دهیم اما بانک‌ها دوباره کارشناسی می‌کنند و از ما به طور مثال درصد اشغال هتل‌ها را می‌خواهند که به هیچ عنوان این توجیه درستی از نظر بنده نیست زیرا ممکن است یک هتل درصد اشغال آن ۹۰ درصد و هتل دیگری ۱۰ درصد است لذا میانگین سطح اشغال پایین می‌آید لذا این ملاک عمل قرار دادن بانک در پرداخت تسهیلات، ملاک کارشناسی و درستی نیست.

منبع:ایسنا

مرتبط:

واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری چگونه تسهیلات کرونایی دریافت کنند؟

اعطای مرحله دوم تسهیلات گردشگری از طریق سامانه کارا

تسهیلات گردشگری یک مُسکن گذراست

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *