گردشگری-کرونا

منتظریم کرونا برود تا برای گردشگری کاری بکنیم

رئیس کمیته گردشگری مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: متأسفانه در دوران همه‌گیری کرونا هیچ کاری در حوزه گردشگری نکردیم و منتظریم کرونا برود تا برای گردشگری کاری بکنیم.

مسعود ملکی شنبه ۲ مردادماه در نشست هم‌اندیشی فعالین حوزه گردشگری در پساکرونا، بیان کرد: مقصد گردشگری در حوزه گردشگری بسیار مهم است و تمام دنیا تلاش می‌کنند شهر خود را به عنوان مقصد گردشگری معرفی کنند.

وی ادامه داد: همدان از زمان تشکیل دولت ماد یعنی حدود ۲۷۰۰ سال پیش به عنوان مقصد گردشگری شناخته شده است و این یک حسن به شمار می‌آید و نشان می‌دهد شهر ظرفیت‌ها و ویژگی‌های خوبی در این زمینه دارد.

ملکی تصریح کرد: در دنیا توسعه گردشگری شتاب زیادی گرفته است اما ما در این حوزه خوب عمل نکردیم و مشاهده می‌کنیم کشورهایی با سابقه تمدنی کم که حرفی برای گفتن ندارند اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد آثار موزه دوحه قطر ایرانی است، اظهار کرد: این کشورها از خود هویتی ندارند اما با ساخت جاذبه‌های گردشگری سعی در جذب گردشگر کردند و هم اکنون آمار گردشگرانشان از ما بیشتر است.

ملکی با بیان اینکه در دوران کرونا برخی از مدیران و مسئولان پیشنهاد تعطیلی گردشگری را دادند، گفت: با اینکه همگی بیماری کرونا را می‌شناسیم و به آن باور داریم اما نباید خودزنی می‌کردیم  و با تعطیلی‌ها، گردشگری در روزهای کرونا را از دست دادیم در صورتی که می‌توانستیم کارهای مانند تکمیل سخت‌افزار گردشگری، به روز کردن آرشیو صدا و سیما و فعال کردن سایت‌ها را انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه در دوران همه‌گیری کرونا هیچ کاری در حوزه گردشگری نکردیم و منتظریم کرونا تمام شود، مطرح کرد: در اخبار اعلام شده هفت هزار میلیارد تومان بودجه خارج از مصوبه برای حوزه گردشگری و صنایع دستی در نظر گرفته شده است و در این راستای این خبر خواستاریم سهم همدان از این بودجه مشخص شود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

از تفریح تا صنایع دستی؛ گردشگری کجای ماجراست؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *