سفرهای شرکتی

موارد تاثیرگذار بر سفرهای شرکتی آینده

به نظر می‌رسد که سرانجام در انتهای تونل همه‌گیری حداقل در برخی از نقاط جهان نور امیدی دیده خواهد شد و ترسیم یک نقشه راه ایمن و موثر برای سفرهای آتی شرکتی مستلزم همکاری همه افراد است.

به نقل از نیوز بازیگران اصلی در اکوسیستم شامل عرضه‌کنندگان، شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها، شرکت‌های کرایه اتومبیل و سواری، برنامه‌ریزان شرکت‌های مسافرتی، واسطه‌های گردشگری مانند آژانس‌های گردشگری آنلاین(OTAs)، ارائه‌دهندگان سیستم توزیع جهانی(GDS) و مسافران به تسلط بر چهار مهارت حیاتی استفاده از داده‌ها در زمان واقعی، برنامه‌ریزی سریع، تلاش برای راحتی و ایمنی و برقراری ارتباط موثر نیاز دارند.

استفاده از داده‌ها در زمان واقعی

از داده‌ها در زمان واقعی استفاده کنید. برنامه‌ریزی برای آینده می‌تواند همانند پرواز در هوای مه‌آلود و با عدم قطعیت باشد و این موضوع اهمیت آن را مشخص می‌کند تا افراد برای اطلاع از تصمیم‌گیری خود از داده‌ها در زمان واقعی استفاده کنند. سازمان‌ها می‌توانند روی قابلیت‌های داده سرمایه‌گذاری کرده تا اولین علائم تسریع در سفرهای تجاری را شناسایی و بر آن‌ها نظارت کنند.

ارائه‌دهندگان OTA و GDS ممکن است به‌ عنوان منابع جدید داده ارزش بررسی را داشته باشد. واسطه‌های گردشگری مانند موارد ذکر شده برای ارائه داده‌های کلی برای هر صنعت به‌ طور منحصر به فرد قرار دارند. بسیاری از برنامه‌ریزان سفرهای شرکتی نیز با توجه به بی‌ثباتی برنامه پروازها در این مدت درباره نوسانات هزینه و دسترسی به بلیط‌ها نگران هستند. واسطه‌ها می‌توانند داده‌هایی را ارائه دهند که نشان می‌دهد کدام پروازها بیشتر در برنامه هواپیمایی باقی می‌مانند و به مشتریان کمک می‌کنند تا در تصمیم‌گیری خود زیرکی بیشتری داشته باشند و واسطه‌ها ممکن است بتوانند از این داده‌ها جریان درآمد جدیدی ایجاد کنند. همچنین داده‌ها در زمان واقعی به تامین‌کنندگان سفرهای شرکتی مانند حمل‌ونقل هوایی و هتل‌ها کمک می‌کنند تا ماهر باشند و این عرضه‌کنندگان با بازگشت سفرهای شرکتی باید منابع مناسب را در زمان واقعی برای مطابقت با تقاضا به کار گیرند که ممکن است ناگهان تغییر کند.

برنامه‌ریزی سریع

سرعت را در برنامه‌ریزی وارد کنید، داشتن برنامه و راهبرد دقیق برای سناریوهای مختلف بهبودی بسیار مفید است. بسیاری از شرکت‌ها با افزایش تقاضا ممکن است دریابند که زمان توقف و تفکر در مورد راهبردهای خود را ندارند. برنامه‌ریزان سفرهای شرکتی هنگام ساماندهی سفرهای کاری برای کارکنان  باید به چهار نکته توجه کنند؛ اول، عواملی مانند سطح آلودگی بیماری‌ همه‌گیر محلی و منطقه‌ای، تقاضای مشتری و اقدامات رقابتی و موثر در افزایش سفرهای شرکتی، دوم، منابع داده مربوطه که برای ارزیابی عواملی مانند شاخص‌های سلامت‌عمومی، نظرسنجی از مشتریان، داده‌های شرکای مسافرتی در مورد روندهای صنعت و رفتار رقبا و قیمت‌گذاری در زمان واقعی از GDS‌ها مطابق با توافق‌نامه‌های معمولی شرکت‌ها و حتی در شرایطی که کرایه هواپیمایی در حال تغییر مجدد هستند، استفاده می‌شود.

سوم، کارکنان باید از چه دستوراتی برای فاصله‌گذاری پیروی کنند؟ آیا باید از اتومبیل‌های کرایه‌ای، سواری، تاکسی یا پرواز استفاده کنند؟ چه زمانی باید از ماسک استفاده کنند یا در جمع‌های گروهی شرکت کنند؟ چگونه (و باید) شرکت‌ها بین کارهایی که کارکنان واکسینه‌شده و واکسینه‌نشده می‌توانند شرکت کنند، تمایز قائل می‌شوند؟ و چهارم، اطلاعات مورد نیاز مسافران را از طریق وب سایت، میز راهنمای سفر و پیام‌رسانی فراهم کنند.

blank

 

در نظرگرفتن تجربه‌ها بر اساس ایمنی و راحتی

تجربه‌ها را بر اساس ایمنی و راحتی در نظر بگیرید. ایمنی و راحتی عناصر اساسی در تجربه سفر هستند و گاهی اوقات می‌توانند در جهت مخالف حرکت کنند و می‌توان کارهای بیشتری برای رفع این فاصله انجام داد، کارفرمایان و شرکت‌های مسافرتی می‌توانند برای آرامش خاطر مسافران و بهبود راحتی و آسایش آنان راهی پیدا کنند. مسافر باید بتواند بر تصمیماتی که بر احساس راحتی و امنیت او تاثیر می‌گذارد کنترل بیشتری داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، خطوط‌هوایی می‌توانند تجربیات پرواز را با بهبود عملکرد برنامه‌های تلفن‌همراه خود در نظربگیرند تا مسافران بتوانند از قبل، غذا و میان وعده‌های خود را سفارش دهند و یا درخواست‌های خاصی داشته باشند. هتل‌ها نیز ممکن است به مهمانان اجازه دهند در مورد تعداد و زمان نظافت اتاق تصمیم‌گیری کنند.

ارتباط موثر

ارتباط موثر برقرار کنید. باتجربه‌ترین مسافران نیز باید بپذیرند که سفر تغییر کرده است. ماسک‌ها همه جا رایج شده‌اند و به نظر می‌رسد محدودیت‌های مرزی، روش‌های سوارشدن و الزامات بهداشتی در حال تغییر است. بسیار مهم است که سازمان‌ها در هر لحظه از زمان، از قبل تا بعد از سفر سیاست‌های سفرهای شرکتی خود را مشخص کنند زیرا این مورد به سازمان‌ها کمک می‌کند تا برای ایجاد هرگونه تغییر اعم از سیاست‌های راهبردی در کل شرکت یا جزئیات دقیق‌تر مانند اشتراک‌گذاری علایق شرکت یا گزینه‌های کرایه اتومبیل برای سفرهای شرکتی  پیش‌قدم باشند. هنگامی که تغییرات در عملیات ایجاد می‌شود، شرکت‌ها می‌توانند مراقبت ویژه‌ای را برای اطمینان از در دسترس بودن امکانات رفاهی انجام دهند، کارکنان نیز با شروع مجدد سفرهای تجاری خود، دوره سازگاری را طی خواهند کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *