موزه منطقه‌ای فارس

موزه منطقه‌ای فارس با اعتبارات ملی تکمیل خواهد شد

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی گفت: اعتبارات مناسبی به پروژه‌های تأثیرگذار استان فارس تخصیص یافته و از جمله آن‌ها، موزه منطقه‌ای فارس است که با اعتبارات ملی تکمیل خواهد شد.

روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس، در گزارش روز شنبه این نهاد فرهنگی از قول محمد خیاطیان بیان کرد: شاهد پیشرفت خوبی در پروژه‌های فارس بوده‌ایم و موزه منطقه‌ای فارس از پروژه‌های عظیمی است که نشان‌دهنده برنامه‌ریزی مطلوب در این زمینه است.

وی با اشاره به تامین نیاز کشور در موزه منطقه‌ای و مخازن امن آن، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ یک ردیف خاص اعتبارات ملی این وزارتخانه باعنوان اعتبار موزه منطقه‌ای فارس دیده‌شده است که می‌کوشیم این تخصیص به‌موقع نیز انجام شود و امیدواریم با اهتمامی که تاکنون در این زمیه صورت گرفته و با اختصاص این اعتبار، در اسرع وقت این موزه به اتمام و بهره‌برداری برسد.

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی افزود: بعد از افتتاح موزه منطقه‌ای فارس و باغ‌ موزه مشاهیر، شاهد بزرگ‌ترین موزه امن کشور در استان فارس خواهیم بود که الگوی مناسبی برای سایر استان‌هاست.

خیاطیان، در باره مجموعه فرهنگی تاریخی سعدیه نیز گفت: این مرکز که به همت بخش خصوصی در دست احداث است، با توجه ‌به پیشرفت فیزیکی صددرصدی آن در کوتاه‌ترین زمان و تا پایان سال ۹۹ به‌ صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: باید از توان ‌بخش خصوصی در کنار وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی بیش از بیش استفاده کنیم و سایر استان‌ها با الگوبرداری از استان فارس و با کمک بخش خصوصی به نتایج مطلوبی برسند.

منبع:ایرنا

مرتبط:

آرامگاه شاه شجاع در شیراز

باغ موزه شیراز؛ توسعه یا تخریب

خانه فروغ الملک شیراز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *