کاروانسرا-میان-دشت

میان دشت، ثروت خاموش!

کم‌توجهی مسئولان به این اثر ارزشمند و کمبود بودجه می‌تواند به نوعی زنگ خطری برای از دست دادن این مکان توریست‌پذیر شود.

رسیدگی به مکان‌های گردشگری بهترین راه حل برای جذب و توریست‌ها و گردشگران است، اما بی‌توجهی به این مکان‌ها و عدم اطلاع‌رسانی، آفت اصلی این روزهای مکان‌های توریست‌پذیر شده است.

میان دشت، ثروت خاموش!

اگر از طریق راه‌های زمینی و با اتوبوس و سواری بخواهید به مشهد سفر کنید، در ۴۰۰ کیلومتر غربی مشهد و ۴۲ کیلومتر شرقی میامی مکان باستانی زیبایی قرار دارد و دارای ارزش تاریخی که به دوره شاه عباس قاجار برمی‌گردد، روبرو می‌شوید.

کاروانسرای میان دشت نام مکانی تاریخی است که دارای سه کاروانسرای متصل به هم است که یکی از آنها در دوره صفویه و دو تای دیگر آن در دوره شاه عباس قاجار ساخته شده است.

میان دشت، ثروت خاموش!

این اثر تاریخی دارای زیبایی‌های چشمگیری مانند: سه آب انبار، یک حمام، چاپارخانه، تلگراف‌خانه و … است و از امکانات و موقعیت خوبی برخوردار است و می‌توان از آن به عنوان قطب گردشگری شرق کشور نام برد.

این مجموعه ارزشمند تاریخی در ۱۴ شهریور ۱۳۳۶ با شماره ۱۴۳۹ ثبت ملی شد.

میان دشت، ثروت خاموش!

کار مرمت و احیای کلی این مجموعه صورت گرفته و جهت ایجاد فاضی اقامتی، خدماتی و پذیرایی بسیار مستعد است. این مکان همچنین دارای ظرفیت‌هایی از جمله نزدیکی به فرودگاه، شاهرود، رصد آلمان شب کویر و ستاره‌شناسی برای تورهای تخصصی، شترسواری، صحرانوردی، ایجاد اقامت برای رفع خستگی زائران و … می‌باشد.

اما به علت کم‌توجهی مسئولان به این اثر ارزشمند و کمبود بودجه می‌تواند به نوعی زنگ خطری برای از دست دادن این مکان توریست‌پذیر بشود از مهم‎‌ترین این بی‌مسئولی‌ها به ضعف پذیرایی، سرویس‌دهی نامناسب و اطلاع‌رسانی نامطلوب اشاره کرد.

میان دشت، ثروت خاموش!

امید است که هدف سرمایه‌گذاری بر جذب گردشگری خارجی و داخلی به درستی صورت پذیرد و به امکان تاریخی‌مان بیشتر توجه شود و با توجه به نزدیکی ایام نوروز فکری به حال این اثر گردشگر بشود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *