هتل‌ های مصر

هتل‌ های مصر بر روی گردشگران داخلی باز می شود

دولت مصر اعلام کرد که هتل‌ های مصر را به شرطی که تا پایان ماه جاری میلادی (می‌) از ۲۵ درصد ظرفیت خود تجاوز نکنند و مجموعه‌ای از اقدامات درمانی را برای مقابله با ویروس کرونا اعمال کنند، بر روی گردشگران داخلی باز می‌کند.

به گزارش رویترز، دولت مصر روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این هتل‌ های مصر موظف به ارائه خدمات درمانگاهی و پزشکی هستند و باید دمای بدن مراجعه کنندگان را به طور مرتب ارزیابی و مواد ضد عفونی کننده را برای آن‌ها فراهم کنند.

همچنین الزاماتی از جمله ثبت نام الکترونیکی میهمانان، انجام آزمایش فوری از کارگرانی که در اتاق‌ها و استراحتگاه ها وارد می‌شوند و اختصاص یکی از طبقات یا ساختمان‌های کوچک برای قرنطینه کردن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا را برای هتل‌ های مصر در نظر گرفته شده است.

دولت مصر همچنین هتل‌ها را موظف کرد که از برگزاری مراسم‌های عروسی، میهمانی‌ها و سایر فعالیت‌های تفریحی گروهی و عرضه قلیان خودداری کنند ضمن اینکه به منوهای از پیش تهیه شده توسط رستوران هتل‌ها اعتماد می‌کند اما باید فاصله اجتماعی در رستوران هتل‌ها رعایت شود و فضاهای بیشتری برای این منظور در نظر گرفته شود.

بر اساس این گزارش، دولت مصر گفته است که از اول ژوئن به هتل ‌های مصر اجازه می‌دهد تا با ۵۰ درصد ظرفیت خود کار کنند.

صنعت گردشگری مصر بین ۱۲ تا ۱۵ درصد به تولید ناخالص ملی این کشور کمک می‌کند اما ویروس کرونا بخش گردشگری مصر را متوقف کرده و تخمین زده می‌شود بر اثر آن هر ماه یک میلیارد دلار به بخش گردشگری مصر خسارت وارد می‌شود.

پس از شیوع کرونا در این کشور دولت پروازهای بین المللی را متوقف، هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها را تعطیل اعلام و تردد شبانه را ممنوع کرد.

مصر که تا روز گذشته از ابتلای ۶ هزار و ۴۶۵ نفر به ویروس کرونا و مرگ ۴۲۹ نفر در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا خبر داده بود در ماه رمضان برخی محدودیت‌ها را کاهش و به برخی فعالیت‌های تجاری اجازه بازگشایی و مدت زمان قرنطینه خانگی را کاهش داد.

مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر گفت که کشورش پس از ماه رمضان به تدریج به زندگی عادی باز خواهد گشت.

ویروس کرونا موسوم به کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از رسانه های مختلف جهان تا ظهر روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۳ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۸۰۴ نفر از ۲۱۰ کشور جهان به کرونا مبتلا شده و ۲۴۸ هزار و ۳۴۶ نفر نیز فوت و ۱ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۸۲ نفر بهبود یافته اند.

در امریکا نیز تاکنون ۱ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۱۲ نفر به کرونا مبتلا و ۶۸ هزار و ۶۰۲ نفر فوت و ۱۷۸ هزار و ۵۹۴ نفر نیز بهبود یافته اند.

مهم ترین مشکل امریکا کمبود امکانات پزشکی و بهداشتی اعلام شده است.

منبع:ایرنا

مرتبط:خسارت یک میلیارد دلاری گردشگری مصر در دوران کرونا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *