معبد هاتور

کشف معبد هاتور ۴۲۰۰ ساله در مصر با آثار هنری خارق‌العاده

بسیاری از معابد باستانی در سراسر مصر امروزی پراکنده شده‌اند که به دلیل شکوه و اهمیت تاریخی مشهور هستند؛ نمونه کامل یکی از این نمایش‌های نفس‌گیر لوکس، معبد هاتور است.

این اثر هنری که در حدود ۲۲۵۰ قبل از میلاد ساخته شده است، علی‌رغم هزاران سال قدمت، به‌ طرز قابل‌توجهی نگهداری می‌شود. به عنوان معبد اصلی در مجموعه معبد دندرا، به عنوان یکی از بهترین مکان‌های حفظ‌شده در کل مصر شناخته شده است.

رو به رود نیل، طرح مقدس مصری کلاسیک است که شامل نمونه‌های خیره‌کننده‌ای از آثار هنری بطلمیوس مصری از جمله تصاویر کلئوپاترا و پسرش، پدر ژولیوس سزار است. خودِ معبد برای پرستش الهه مصر باستان هاتور ساخته شده بود که عشق، شفا و مادری زنانه را نشان می‌داد. ستون‌های برجسته‌ای برای نشان دادن چهره الهه تراشیده شده است، همراه با شاخ گاو که معمولاً نشان داده می‌شود آن را بر دوش دارد.

گرچه کل معبد با شکوه است، اما سقف آن است که به عنوان یک شاهکار واقعی باقی می‌ماند. به تازگی، کارگران صدها سال دوده سیاه را که به عنوان دهکده‌ای متعلق به اعراب در اردوگاه ایجاد شده بود، در معبد جمع‌آوری کردند. از طریق مرمت نیز یک نقاشی دیدنی و پر جنب و جوش در آن آشکار شد.

همچنین سقف باستانی معبد که با یک نمودار نجومی پیچیده از آسمان‌ها و علائم زودیاک تزئین شده است، اکنون محیطی بسیار دقیق برای مطالعه و یا فقط یک صحنه دوست‌داشتنی برای بازدید و جاذبه‌های مجلل قدیمی ارائه می‌دهد.

منبع: اسکان

مرتبط:

آشنایی با تاریخچه و رازهای معبد دلفی در یونان

معبد شائولین مرکز آموزش راهبه های جنگجو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *