پایان دنیا در ۱۰منطقه دنیا ۲

در راستای آشنایی دوستداران طبیعت با این مناطق پایان دنیا، مجله ای گزارشی تصویری از این سرزمینهای دورافتاده ارائه داده است.

در راستای آشنایی دوستداران طبیعت با این مناطق پایان دنیا، مجله ای گزارشی تصویری از این سرزمینهای دورافتاده زمین از آیسبرگهای قطب جنوب تا قله های آفریقا و چشمه های آب گرم آمریکا منتشر کرد و گوشه ای از زیباییهای خیره کننده سیاره را به نمایش گذاشت.

blank

مناره های مرمری- جیبوتی

این ساختارها و اشکالی از جنس مرمر در نزدیکی دریاچه “آبه” در کشور جیبوتی در آفریقا توسط چشمه هایی ساخته شده اند که در طول زمان موجب رسوب کردن کلسیم و کربنات شده اند. این فرایند در ساخت استلاکتیتها و استلاگمیتها نیز دیده می‌شود. ارتفاع بعضی از این ستونها به ۵۰ متر می‌رسد. این دریاچه در مرز میان اتیوپی و جیبوتی قرار دارد.

blank

حوضچه چشمه آب گرم تامب غربی- یلو استون

توده های برف حوضچه چشمه آب گرم تامب غربی در پارک ملی یلو استون آمریکا را پوشانده است. در این پارک، چشمه های آب گرم دیگری نیز وجود دارند.

blank

چشم اندازی از بیابان داناکیل

برجهای نمکی و بستر رنگی از بلورهای نمک، چشم اندازی فرازمینی در بیایان “داناکیل” در اتیوپی را به وجود آورده اند. در این منطقه که در بیش از ۹۰ متری پایین تر از سطح دریا واقع شده است دما می‌تواند به ۴۹ درجه سانتیگراد برسد.

blank

تنگه ای در “آرادن”- کرت

تنگه ای به عمق ۱۹۸ متر نزدیک به دهکده متروکه “آرادن” در جزیره کرت در یونان. بازدیدکنندگان می‌توانند از این تنگه پایین بروند و حدود ۶ کیلومتر به سمت دریای مدیترانه پیاده روی کنند.

blank

ستونهای بازالت

این ستونهای بازالت نزدیک غار “فینگال”، پایه های جزیره “استافا” در اسکاتلند را می‌سازند. این ستونها زمانی تشکیل شده اند که مواد مذاب آتشفشانی سرد شده با لایه های سنگی زیرین و آب و هوای سخت برخورد کردند. این جزیره دارای سه غار بزرگ است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوانblank
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *