کرونا- قرنطینه

پذیرش مسافر منوط به نظر ستاد کرونا است

رئیس جامعه هتلداران استان فارس، در خصوص مسافرت‌های نوروزی گفت: پذیرش مسافران نوروزی در اماکن اقامتی، منوط به اعلام نظر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا است.

حسن سیادتان در گفت‌وگو با بیان اینکه در صورت کاهش محدودیت‌های کرونایی احتمالا پذیرش مسافر در ایام نوروز خواهیم داشت، گفت: در مقطع خاصی از فعالیت هتل‌ها قرار گرفته‌ایم و سطح اشتغال هتل‌های استان گاهی به ۶۰ و گاهی هم به ۲۰ درصد می‌رسد.

رئیس جامعه هتلداران فارس از آمادگی هتل‌های فارس برای پذیرش مسافر در ایام نوروز خبر داد و با تاکید براینکه تعرفه اماکن اقامتی تغییری ندارد، ابراز امیدواری کرد که پس از اتمام بیماری کرونا، شاهد روزهای روشن گردشگری باشیم.

سیادتان خاطرنشان کرد: هتلداران از فرصت محدودیت‌های کرونایی استفاده کرده و هتل‌ها را به روز و مجهز کرده‌اند.

رئیس جامعه هتلداران فارس با بیان اینکه تسهیلات کرونایی ١٢ درصدی برای هتل‌ها پیش‌بینی شد که بسیاری از هتلداران از آن استفاده نکردند، گفت: بسیاری از هتل‌ها تلاش کردند تا تعدیل نیرو نداشته باشند، چرا که نیروهای هتلها، در شمار نیروهای تخصصی هستند و برای هر نیرو آموزش و وقت صرف شده است.

سیادتان با بیان اینکه بخش آموزش جامع هتلداران هم مجددا آغاز به کار کرده تا نیروهای دیگری هم در آینده جذب هتل‌ها شود، افزود: متاسفانه هر چه بلاست سر هتل‌ها می‌آید.

او، افزایش چند برابری گاز بهای هتل‌ها را از مهمترین چالش‌های فعلی پیش روی هتل‌ها ذکر و خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد از خوراک پتروشیمی را باید هتل‌ها و حوزه گردشگری پرداخت کنند و با این میزان افزایش، هزینه‌ها و مخارج هتل‌ها بسیار سنگین شده و در این شرایط، هتل‌ها صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند.

رئیس جامعه هتلداران استان فارس از مجلس و دولتمردان خواست که گاز بها به قیمت قبلی بازگردد تا هتل‌ها بتوانند مخارج خود را تامین کنند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

«پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» در راه است

کرونا اثرات مثبتی هم بر صنعت گردشگری داشته؟!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *