پربازدیدهای نوروزی اعلام شد

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اعلام کرد: تهران و فارس در صدر پربازدیدترین استان‌های کشور قرار گرفتند و آرامگاه حافظ رکورد بازدیدهای نوروزی را در دو روز نخست سال ۱۴۰۱ شکست.

براساس اعلام این ستاد، نزدیک به ۲۵۵هزار بازدید از آثار تاریخی و موزه‌های تهران در دو روز نخست سال ثبت شد که بر این اساس، تهران در رتبه نخست استان‌های پربازدید در کشور ایستاد و شیراز با حدود ۲۳۳هزار بازدیدکننده در رتبه دوم استان‌های پربازدید قرار گرفت.

پس از تهران و فارس، استان اصفهان با ثبت بیش از ۹۹هزار بازدید نوروزی در جایگاه سوم قرار دارد. خراسان رضوی، خوزستان، کرمان، کرمانشاه، یزد، لرستان و همدان به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم تا دهم قرار گرفته‌اند.

مجموعه فرهنگی‌ ـ تاریخی حافظ پربازدیدترین مجموعه تاریخی کشور در دو روز نخست امسال بود و دو مقصد گردشگری دیگر استان فارس، یعنی مجموعه فرهنگی ـ تاریخی سعدی و مجموعه تخت جمشید، در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

باغ فین کاشان (اصفهان)، ارگ کریمخان شیراز (فارس)، عمارت عالی‌قاپوی اصفهان، کاخ سعدآباد تهران، مجموعه پاسارگاد (فارس)، آرامگاه فردوسی در توس (خراسان رضوی) و باغ‌موزه چهلستون در اصفهان به ترتیب پربازدیدترین مقاصد در روزهای اول و دوم فروردین‌ماه  ۱۴۰۱ بوده‌اند.

بیشترین خرید بلیت آنلاین هم به‌ترتیب به کاخ سعدآباد، حافظیه، کاخ گلستان، تخت‌جمشید و مجموعه زندیه شیراز اختصاص داشته است.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *