معبد بهشت پکن

پکن؛‌ رمزها و نشانه‌ها در «معبد بهشت»

معبد بهشت یکی از بزرگترین معابد چین است. شکوه این معبد چشم هر بیننده ای را خیره می‌کند. روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار گردشگر برای دیدن این بنا به اینجا می‌آیند.

قدمت این معبد به سال ۱۴۲۰ میلادی می رسد. معبد بهشت که در دوران سلسله مینگ ساخته شد از نظر آیینی اهمیت زیادی دارد امپراطور به اینجا می آمده تا برای محصول برداشت دعا کند.

نمادگرایی در سراسر معماری این معبد دیده می‌شود. در واقع معبد بهشت پر از راز نماد و افسانه‌های چین باستان است. ۹ سر اژدها در معبد بهشت پکن یکی دیگر از نمادهایی است که در ساختار این بنا دیده می‌شود.

عدد ۹ در فرهنگ چین باستان جایگاه ویژه‌ای دارد و نماد ارتفاع و آسمان است . این عدد در ساختار معبد در همه جای معبد دیده می‌شود.

نمای بیرونی معبد بهشت از سه دایره متحد‌المرکز تشکیل شده که هر کدام مربوط به یک تالار است :‌ تالار دعای برداشت محصول، ، گنبد آسمان پادشاهی و محرابی مدور در فضای بیرونی معبد ۴۰۰۰ درخت سرو وجود دارد. درخت سرو نماد وحدت میان آسمان و زمین است.

یک کارشناس فرهنگ چین باستان درباره معماری این معبد به یورونیوز توضیح می‌دهد:‌ «هر یک از سه دایره متحدالمرکز این معبد نماد یک چیز است. یکی از آنها نماد چهار فصل است دومی نماد ۱۲ ماه سال و۲۴ ستون سومین دایره به دوره‌های برداشت محصول اشاره دارد.

معبد بهشت یا معبد آسمان، در دوران امپراطوری مینگ و چینگ ساخته شد و در سال ۱۹۹۸ به طور رسمی در فهرست میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسید.

منبع:یورو نیوز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *