دانستنی های مهم در مورد سفر با اتوبوس.شکایت های سفر

پیگیری شکایت های سفر چگونه است؟

تعدادی از مراکز وجوه کنسلی سفرها را یا برنگردانده یا از مردم بابت کنسلی سفر در دوران کرونا جریمه گرفته اند، به همین خاطر طرح چگونگی پیگیری شکایت های سفر ضرورت دارد.

طبق گزارش های کمیته های رسیدگی به شکایت های گردشگری، بیشترین موارد شکایتی مربوط به ایرلاین ها بوده که یا تا کنون هزینه ای را عودت نداده یا بازپرداخت کنسلی ها را به بعد از تعطیلات نوروز موکول کرده اند.

همچنین برخی دفاتر خدمات مسافرتی و هتل ها با وجود بخشنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدام به کسر جریمه از مسافر کرده اند. در بخش فروش آنلاین و پاسخگو نبودن این شرکت ها در مقابل استرداد بلیت و خدمات سفر نیز شکایت های زیادی ثبت شده است.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که پیشتر بخشنامه ای در خصوص لغو سفرها صادر کرده و از تاسیسات گردشگری (دفاتر خدمات مسافرتی، هتل ها و…) خواسته که بدون کسر جریمه، این هزینه ها را به مردم بازگردانند، از طریق شماره تماس ۰۹۶۲۹ برای پیگیری شکایت های مربوط به بدتعهدی تاسیسات گردشگری در دسترس است.

برای پیگیر تخلفات شرکت های هواپیمایی و آژانس های هوایی هم می توان به سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی به آدرس https://www.cao.ir/web/suggestions/passenger-rights مراجعه کرد. شرکت قطارهای مسافری رجا هم در اطلاعیه ای اعلام کرده که مسافران از طریق شماره تلفن های ۱۵۳۹ و ۵۱۴۹- ۰۲۱ می توانند نسبت به استرداد اقدام کرده و وجه بلیت خود را حداکثر ظرف ۴۸ ساعت دریافت کنند. متقاضیان استرداد بلیت قطار باید «شماره سریال بلیت صادره»، «شماره تلفن همراه» (موبایلی) که هنگام خرید بلیت ثبت کرده اند، همچنین «شماره کارت بانکی» یکی از افرادی را که بلیت به نام ایشان صادر شده است، برای تطبیق و استرداد وجه اعلام کنند.

شکایت های مربوط به اتوبوس های بین شهری و تخلفات راننده ها هم از طریق سامانه راهداری و حمل و نقل جاده ای http://rmto.ir/Pages/inspection.aspx، قابل ثبت و پیگیری است. همچنین شماره تماس تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به تخلفات اقتصادی افراد و واحدهای غیرصنفی اعم از شرکت های تولیدی و خدماتی (دولتی و غیردولتی)، ۱۳۸ است. سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به موضوع تخلفات این تاسیسات رسیدگی می کند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

چقدر از پول مسافران بابت لغو سفرها پرداخت شده است؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *