چطور برای سفرکردن، پول پس‌انداز کنیم؟

چطور برای سفرکردن، پول پس‌انداز کنیم؟

یکی از بهانه‌های اصلی انسان‌ها برای سفر رفتن، مشکل مالی‌ست. این فقط می‌تواند یک بهانه باشد و هر کسی با هر بودجه‌ای می‌تواند سفری را آغاز کند، اما با این یادداشت تصمیم داریم به شما رویکردهایی پیشنهاد کنیم که با آن بتوانید برای برنامه‌ریزی یک سفر، پول پس‌انداز کنید. دوباره تکرار می‌کنیم. هر کسی با هر بودجه‌ای می‌تواند به سفر برود کافی‌ست که این نیاز را به سبد خرج فردی‌مان اضافه کنیم. هنوز معتقدید مشکل مالی دارید؟

۱. حساب و کتاب‌های روزمره‌تان را یادداشت کنید.

شما نمی‌توانید بدون دانستن آن‌چه که خرج می‌کنید، پس انداز برای سفر داشته باشید. یادداشت‌برداری از خرج‌های روزانه یکی از اصولی‌ترین مقدمات پس انداز برای سفر است. کافی‌ست این کار را برای ده روز امتحان کنید. بعد از نگاه به خرج‌های ده‌ روز گذشته‌تان، قطعا شوکه خواهید شد. بسیاری از درآمد ما خرج چیزهای کوچکی می‌شود که باورکردنی نیست. این خرج‌های کوچک در طول زمان خودشان را نشان خواهند داد. پس یک دفترچه‌ کوچک بردارید و همه‌ خریدها و خرج‌های روزمره را در آن بنویسید. نتایجی که از این امتحان می‌گیرید را با ما در میان بگذارید.

۲. هدف مالیِ سفرتان را تعیین کنید.

پیش خود یک حساب و کتاب سرانگشتی بکنید و ببینید برای سفر رویایی که در ذهن دارید چه‌قدر پول لازم است. همیشه هدف مالی‌تان را به بالا گرد کنید. اگر فکر می‌کنید سفر شما با هشتصدهزارتومان جمع و جور خواهد شد -هزینه‌هایی که این‌جا می‌نویسیم بستگی به نوع سفر دارد و تغییرپذیر است- نهصد هزارتومان کنار نگذارید بلکه برای به دست‌آوردن یک میلیون‌تومان تلاش کنید. ایجاد هدف مالی به شما کمک می‌کند تا راه پس انداز برای سفر خود را درست ترسیم کنید. بدانید چقدر پول احتیاج دارید و برای چه. به نظر شما چه هزینه‌هایی برای یک سفر لازم است؟

۳. خرج‌های اضافی را بی‌خیال شوید.

بله! ما هم می‌دانیم که رفتن به یک رستوران درجه‌ یک، خریدن یک کادوی گران‌قیمت برای عزیزان‌مان و خرید ماهیانه‌ یک دست لباس، خیلی جذاب است. اما اگر بخواهیم این شیوه را برای خود برگزینیم دیگر توانی برای پس‌انداز و رفتن به سفر باقی نمی‌ماند. ما نیاز داریم که از هزینه‌های غیرضروری خود کم کنیم. با خود صادق باشید. چه خرج‌های غیرضروری در زندگی شخصی‌تان دارید؟ چه هزینه‌هایی را به خاطر انتخابی لوکس‌تر، چندبرابر می‌پردازید؟ تمامی آن‌ها را کنار بگذارید. در انتهای ماه چنان پولی ذخیره خواهید کرد که می‌توانید بهترین سفر را برای خود رقم بزنید. خرج‌های لوکس همیشه وجود داشته اما بقایی نداشته. سفر اما با خود هزاران تجربه به همراه دارد.

۴. پول‌تان را روزانه، پس‌انداز کنید.

هر روز، پول پس‌انداز کنید. اینکه چگونه پول‌تان را پس‌انداز می‌کنید به سبک زندگی شما بستگی دارد، اما آن را تبدیل به یک عادت و تمرین روزانه کنید. میزان پس‌انداز روزانه‌تان و رقمش به درآمد و نحوه هزینه کردن شما بستگی دارد. به عنوان مثال سعی کنید هر روز، ده‌هزار تومان ارزان‌تر زندگی کنید. انتخاب‌های اضافه را کنار بگذارید و پول‌تان را جایی پس‌انداز کنید. شما در آخر ماه سیصدهزارتومان بودجه برای یک سفر جمع و جور خواهید داشت. این روند کاملا تصاعدی‌ست. هرچقدر بیش‌تر پس‌انداز کنید و از هزینه‌های جاری کم کنید، برای سفرتان بودجه‌ بیش‌تری خواهید داشت.

۵. یک حساب پس‌انداز با سود بالا باز کنید.

بانک‌ها برای دادن سود بیشتر به حساب‌های پس‌انداز رقابت شدیدی دارند. یک بانک معتبر با سود بالا انتخاب کنید و پول‌های‌تان را آن‌جا پس‌انداز کنید. این باعث می‌شود که اصل پول‌تان باقی بماند و به همان میزانِ درصدی -بستگی به بانک شما دارد- که بانک در نظر گرفته، بودجه‌ی بیش‌تری برای مسافرت خود ذخیره کنید.

۶. درصدی از حقوق‌تان را برای سفر کنار بگذارید.

در خود نمی‌بینید که هزینه‌های جاری‌تان را کاهش دهید؟ با داشتن قلک مشکل دارید؟ پول‌ وسوسه‌تان می‌کند که سراغش بروید؟ اگر این‌طور است با محل کار خود صحبت کنید، یک حساب بلند مدت پس انداز برای سفر باز کنید و از بخش مالی شرکت‌تان بخواهید درصدی (مثلا ۱۰ درصد) از حقوق ماهیانه‌ شما را به آن حساب واریز کند. با خود عهد ببندید یا شرایطی ایجاد کنید که تا یک سال به آن حساب دست نزنید. بعد از گذشت یک سال به خودتان آفرین خواهید گفت و به خودتان یک سفر حسابی هدیه خواهید داد.

۷. دلیل ولخرجی‌های‌تان را پیدا کنید.

سبک زندگی هر کدام از ما با دیگری فرق دارد. این مسئله درباره‌ شیوه‌ پول‌ خرج‌کردن هرکدام از ما هم صدق می‌کند. ممکن است یکی از ما وقتی با کارت بانکی خرید می‌کنیم، حساب و کتاب مالی‌مان را از دست بدهیم و شاید یکی دیگر از ما با پول نقد چنین مشکلی داشته باشد. صادقانه خود را بررسی کنید و ببینید کدام شیوه از خرج‌کردن شما، باعث ولخرجی می‌شود. شاید نباید به سراغ فروشگاه‌های بزرگ بروید یا شاید خرید روزانه به شما کمک کند. به تعداد خوانندگان این یادداشت، راه‌های مختلفی برای ول‌خرجی وجود دارد. دلیل خود را کشف کنید و زود جلویش را بگیرید. با ولخرجی نمی‌توانید به پس انداز برای سفر فکر کنید.

۸. به دیگران درباره‌ سفر پیش‌روی‌تان بگویید.

این باعث می‌شود در شما یک تعهد ایجاد شود. این که به دوستان و نزدیکان‌تان بگویید که قرار است ماه آينده به فلان سفر بروید، در شما یک احساس مسئولیت‌پذیری ایجاد می‌کند و شما را ترغیب می‌کند پای مراقبت‌های مالی خود بمانید و برای رسیدن به هدف‌تان که تامین بودجه‌ لازم برای مسافرت است، تلاش کنید. اگر در خود می‌بینید که می‌توانید چنین کاری کنید، همین حالا تلفن را بردارید و به دوست صمیمی‌تان بگویید که یک سفر معرکه در پیش دارید.

۹. قسطی سفر کنید.

بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل، هتل‌ها و سازمان‌های مسافرتی سیستم‌های پیش‌پرداختی برای مراجعین خود تدارک دیده‌اند. آن‌ها درصدی از پول سفر -که رقم زیادی نیست- را ماهانه از شما می‌گیرند و پس از رسیدن به وجه موردنظر شما را به سفر خواهند برد. پس انداز برای سفر به شیوه‌ کاملا متمدنانه. از این دست‌ برنامه‌ها در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف زیاد است. روی اینترنت درباره‌ این برنامه‌ها جستجو کنید و خودتان را در یکی از این برنامه‌ها عضو کنید. تعهدی که به شرکت احتمالیِ طرف قراردادتان دارید باعث می‌شود پول را ماهانه برای یک سفر جذاب، کنار بگذارید و هیچ وسوسه‌ای هم برای خرج‌های بی‌هوده، در کار نخواهد بود.

منبع:جاباما

مرتبط:

هنگام سفر این داروها را همراه داشته باشید!

این وسایل را با خود به سفر نبرید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *