خانه-تاریخی-تهران

امکان بازدید از خانه تاریخی و موزه تهران به صورت آنلاین

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مهرشاد کاظمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد درباره برنامه‌های این ستاد در ایام نوروز با توجه به دلیل شیوع کرونا اظهار داشت: تمام برنامه‌های ما متمرکز بر فضای مجازی شده و ارتقای آگاهی شهروندان نسبت به موضوع میراث فرهنگی و تاریخی مدنظر قرار دارد.

وی اعلام کرد: امکان بازدید مجازی در حال حاضر از ۱۳ موزه تهران فراهم شده و این اقدام از طریق مراجعه شهروندان به سایت http://visit.tehran.ir/قابل مشاهده است.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران افزود:‌همچنین تورهای مجازی طی ۴۸ ساعت آینده روی همین سایت برگزاری می‌شود و مسابقاتی نیز مرتبط با همین تورها با محوریت آموزشی خواهیم داشت.

کاظمی خاطرنشان کرد: فاز نخست سامانه جامه گردشگری تهران راه‌اندازی شده که تا ۲ روز آینده رونمایی خواهد شد و از طریق آن ۳۵۰ خانه تاریخی تهران و ۷۰ نقطه تاریخی و امکان مختلف قابل مشاهده است.

وی افزود: هر شب نیز قصه‌های تهران در ۱۰۰ ثانیه به صورت پادکست ارائه می‌شود و معرفی کتاب تهران نیز به صورت مجازی خواهیم داشت.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: دفترچه بازی خانگی با محوریت گردشگری با همکاری دانشگاه تهران و میراث فرهنگی عرضه می‌شود و به طور کلی در ایام نوروز همه امکان تاریخی مذهبی و گردشگری به صورت آنلاین قابل ارائه خواهد بود.

کاظمی خاطرنشان کرد: مسابقاتی نیز که به صورت مجازی برگزار می‌شود جوایز آن تورهای یک روزه پس از پایان بیماری کرونا در پایتخت خواهند بود.

مرتبط:

راه‌اندازی تور مجازی «اصفهان گردی»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *