جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین به صورت مجازی

مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین شب گذشته با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

استاندار گلستان در این مراسم گفت: با تایید ستاد کرونا و به دلیل ممانعت از انقطاع جشنواره فرهنگ اقوام این آیین فرهنگی امسال به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

هادی حق‌شناس تصریح کرد: انتقال آداب و سنن اقوام موجب ارتقا هویت فرهنگی می‌شود و جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین نقش بسزایی در توسعه فرهنگی استان و کشور داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان برای مهمانان داخلی و خارجی جشنواره اقوام در سال گذشته جالب توجه بود.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان نیز در این مراسم گفت: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین در استان گلستان از ۹ تا ۱۲ بهمن‌ماه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

احمد تجری افزود: ۲۳ گروه موسیقی آیینی اقوام ایران‌زمین از استان گلستان و سایر استان‌های کشور در این دوره از جشنواره به هنرنمایی می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین امسال در این جشنواره بیش از ۱۸۰۰ هنرمند از ۳۱ استان کشور به ارائه و فروش بیش از ۷ هزار قلم انواع محصول و آثار تولیدی خود می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان بیان کرد: علاقه‌مندان با مراجعه به پرتال www.gcth.ir می‌توانند بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده جشنواره را مشاهده کنند. برنامه زنده جشنواره اقوام هر شب در ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ پخش خواهد شد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

سفری به آبشار آق سو در دل جنگل های گلستان

کاخ گلستان _زیباترین جاذبه گردشگری در تهران

نگاهی به ابريشم بافی و سابقه دیرینه آن در استان گلستان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *