نکات مهم در سفر به دبی-کرونا-تور دبی

کرونا دوبی را در برابر در بحران مالی قرار داد

ویروس کرونا به شدت صنعت گردشگری دوبی که ۱۱ درصد درآمد این شهر را تشکیل می دهد در معرض تهدید قرار داده است و بر همین اساس این امارات در حال آماده شدن برای یک ضربه هولناک مالی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ویروس کرونا در حال وارد کردن ضربه دردناکی بر شهر دوبی به عنوان یکی از پر جاذبه ترین شهرهای گردشگری جهان است زیرا برخی از هتل ها درهای خود را بستند و میانگین اشتغال در سایر هتل ها به کمتر از ۱۰ درصد رسید.

مدیر یکی از هتل های دوبی گفت : ما پیش بینی می کنیم تا پایان ۲۰۲۰ با شرایط بسیار دشواری روبرو خواهیم بود.

بر اساس این گزارش ، بیش از ۱۶ میلیون گردشگر در سال گذشته میلادی از دوبی به عنوان سومین شهر گردشگری جهان دیدن به عمل آوردند و درآمد حاصل از صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۲۸ میلیارد دلار بود.

سازمان هواپیمایی امارات از سه شنبه گذشته تمامی پروازهای مسافربری خود را به استثنای پروازهای بازگشت اتباع خارجی به حال تعلیق درآورد.

دوبی هم اکنون با فشار سنگین حاصل از تقریبا ۱۳۵ میلیارد دلار بدهی مواجه است که ۱۲۵ درصد درآمد ملی این شهر را تشکیل می دهد .

ابوظبی در سال گذشته میلادی برای دومین بار سررسید پرداخت ده میلیارد دلار وام پرداخت  شده به دوبی را تمدید کرد چرا که بازار خرید و فروش املاک دوبی در سال ۲۰۱۹ دچار فروپاشی و با بحران بیمه جهانی روبرو شد.

شیوع ویروس کرونا  «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *