پاریس

کریسمس در فرانسه

کریسمس ویژه ترین زمان در جشن فرانسه ویک تعطیلات خانوادگی است .هیچ چیز به اندازه یک جشن واقعی کریسمس لذت بخش تر و سرگرم کننده تر از جشن کریسمس در فرانسه وجود ندارد.

کریسمس در فرانسه “نوئل” نامیده می شود و از ۵ دسامبر آغاز می شود .

وقت گذرانی در خیابان های سنگفرش یخی و میادین جذاب با معماری باستانی ساختمان ها که با چراغ های چشمک زن جادویی تزیین شده اند بسیار رویایی و شگفت انگیز است .

کلیساها به زیبایی آراسته شده اند و زنگ های آنها به صدا در می آیند و آوازهای فرانسوی خوانده می شود.

هر خانواده ای درخت کریسمس خود را تهیه کرده و آن را با روبانهای قرمز و شمعهای سفید تزئین می کند؛درختان کاج و صنوبر در باغ ها تزئین شده و چراغهای آن طی شب روشن می ماند.

بازارهای کریسمس فرانسه از زیباترین و بزرگترین بازار ها در اروپا است.

نمایش های کریسمس و نمایش های عروسکی سرگرمی های محبوب در کریسمس ، به ویژه در پاریس و لیون است. ویترین مغازه های فروشگاه های بزرگ دارای نمایشگرهای شگفت انگیزی از چهره های متحرک است که خانواده ها دوست دارند از آنها دیدن کنند.

شمع ،برف ، درختان کاج ، تزئین ها ،هدیه و موسیقی هایی که نواخته می شود به جذابیت جشن کریسمس می افزایند.

شب قبل از نوئل، شب زنده داری است و خانواده های مسیحی غذاهای سنتی صدف ، بوقلمون و رولت کریسمس را صرف می کنند. شام کریسمس وعده غذای مهم در فرانسه است که با حضور اعضای خانواده سرو می شود.

یک رسم وجود دارد که چوب و شمع ها در تمام شب با برخی از غذاها و نوشیدنی ها در حال سوختن باقی می مانند ، در صورتی که مریم و کودک عیسی مسیح در طول شب به آنجا بیایند. در فرانسه ، پدر کریسمس / بابا نوئل / سنت نیکلاس به نام پریر نوئل خوانده می شود

بچه ها شومینه ها را نظافت میکنند و دنبال بزرگترین کفش هایشان می گردند،تا پشت درب خانه بگذارند و پاپا نوئل برای هدیه دادن راه منازل را در پیش می گیرد تاهدیه کودکان را در کفش هایشان بگذارد.

همچنین کریسمس زمانی است برای لذت بردن از بهترین غذاهای فرانسوی و عطر های غذاهای متنوع و لذیذدر غرفه ها و کافه های دنج که بسیار رویایی و زیباست . همه دسرها از انواع مختلف میوه ، آجیل و شیرینی تهیه می شود.

پنجره های جلوی بوفه شیرینی فروشی ها به ویترین زیبایی از کیک ها درخشان و شیرینی های رنگارنگ تبدیل می شود.

آیا می توانید تصور کنید که یک کریسمس سفید درخشان در یک روستای کوهستانی زیبا و پوشیده از برف بیدار شوید !؟ در کوههای فرانسه به ویژه در رشته کوههای آلپ خانه های اجاره ای زیادی وجود دارد که تجربه ای بی نظیر برای علاقه مندان به طبیعت زمستانی می باشد.

کریسمس در پاریس

۲۵دسامبر در فرانسه روز جشن هاست و تمام شهرها  بخصوص پایتخت چراغانی و غرق در نور است و همه خوشحال هستند.

به همین دلیل پاریس در روزهای کریسمس عنوان ” شهر نور” می گیرد.در روزهای کریسمس پاریس بسیار دیدنی است . از برج ایفل گرفته تا ماریس و نوتردام که همه با چراغ های چشمک زن جادویی تزیین شده اند زیبایی حیرت انگیزی به این شهر می بخشند.

در فرانسه هیچ کس برای تبریک سال نو و کریسمس کارت تبریک پست نمی کند.

یکی از زیباترین جاهایی که حتما باید در کریسمس در پاریس تجربه کنیدبازدید از برج ایفل و اسکیت روی یخ در پای برج ایفل است.

برج ایفل

شانزه لیزه در روزهای عادی یک خیابان معمولی است اما فقط کافی است از این خیابان را در کریسمس دیدن کنید تا باور کنید که یکی از زیباترین خیابان های دنیاست. در طول کریسمس تمام درخت های این خیابان و چند بلوار مهم پاریس در نور می درخشند.

شانزلیزه

پاساژ های لوکس و مدرن پاریس قطعا باشکوه ترین تزیینات شهر هستند.چرا که سالهاست معروفترین درخت کریسمس شهر در پاساژ لافایت برپا می شود که بسیار زیبا و حیرت انگیز تزیین می شود. علاوه بر این سرتاسر خیابان اوسمان در اختیار ویترین مغازه های معروف برند های پاریس است که دکورهای کریسمس آنها گردشگران و افراد زیادی را برای دیدن این مناظر زیبا جذب میکند.

لافایت پاریس

کریسمس در پاریس دقیقا همان کریسمسی است که سالها منتظرش هستید. کریسمس در زمستان با سرمای زیاد و شهری غرق در نور و تزیینات.

پس اگر قبلا به پاریس سفر نکردید و یا حتی در زمانی غیر از کریسمس اونجا بودید، توصیه می شود پاریس را در تعطیلات کریسمس از دست ندهید…

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *