هاوانا-کوبا

کوبا _ مصون از کرونا و پذیرای گردشگران

کوبا که با اتخاذ تدابیر بهنگام و پیشگیرانه، این روزها در وضعیت تقریبا مصون از کرونا به سر می‌برد، با تمرکز بر صنعت گردشگری به دنبال درآمدزایی و توسعه اقتصادی برآمده است.

به گزارش نشریه کوبایی پرنسا لاتینا، در حالی که اوضاع اقتصادی جهان متاثر از شیوع کرونا حال نزاری دارد، کوبا با اطمینان بخشی مسئولان امر، پس از بازگشایی مرزهای کشور، جمعه و شنبه هر هفته پذیرای مسافران خارجی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته در این کشور آمریکای لاتین شده است.

در میان این مسافران خارجی، بطور خاص گردشگران کانادایی در بحبوحه کووید ۱۹، با اعتماد بر امنیت مقصد خود، سفرهای هوایی به کوبا را در پیش گرفته اند و هرهفته دو پرواز مستقیم از مونترال و تورنتو وارد فرودگاه بین المللی کایو کوکو کوبا می شود.

در فرودگاه های کوبا با اتخاذ پروتکل های بهداشتی سخت گیرانه از مسافران آزمایش پی سی آر (PCR) گرفته شده و دمای بدن و علائم تنفسی آنها از سوی کارکنان پزشکی کنترل می شود و سایر اقدامات پیشگیرانه مثل حفظ فاصله اجتماعی و بهداشت سطوح همچنان برقرار است.

«لیولکسیس کورّئا» نماینده وزارت گردشگری در این منطقه خاطرنشان کرد: هتل ها و مراکز تفریحی از پروتکل های بهداشتی ویژه برخوردارند تا با فراهم آوردن ایمن ترین و بهداشتی ترین شرایط گردشگری، از سرایت هر نوع ویروس سارس یا کووید عامل همه گیری، جلوگیری کنند. به علاوه، یک پزشک و یک پرستار و همچنین متخصص اپیدمولوژی (همه گیری) طی ۲۴ ساعت بر امور نظارت دارند.

کوبا، تا کنون دو نمونه واکسن کووید-۱۹ به نام «سوبرانا ۰۱ و ۰۲» نیز ثبت کرده است.

براساس آخرین به روز رسانی تارنمای وردُمترز، در مجموع ابتلای ۶ هزار و ۸۸۷ نفر به  مورد ویروس کرونا تاکنون در کوبا ثبت شده است که ۱۲۸ نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند و بیش از ۶ هزار نفر نیز بهبود یافته‌اند.

منبع:ایرنا

مرتبط:

معرفی شهر سینفوئگوس کوبا

جاذبه‌های گردشگری کوبا را بیشتر بشناسیم

سفری جذاب و تماشایی به سرزمین سرسبز کوبا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *