کویر مرنجاب

کویر مرنجاب پاکسازی شد

بیراهه نوردان و طبیعت‌گردانی از ۱۱ استان ایران،‌ کویر مرنجاب اصفهان را پاکسازی کرده و عاری از هر زباله‌ کردند.

 طبیعت‌گردی یکی از گونه‌های گردشگری است که مؤلفه‌های خاص خود را دارد. در این مدل از گردشگری احترام به طبیعت مهم‌ترین رکن محسوب می‌شود و نباید چیزی جز ردپا در آن باقی گذاشت. با این حال همواره مقصدهای طبیعت‌گردی گردشگران در ایران با معضل وجود زبانه روبرو هستند، زباله‌هایی که علاوه بر سیمای زشت مشکلات زیست محیطی بسیاری را ایجاد خواهند کرد. در روزهای گذشته تیم‌های بیراهه نوردی از سراسر ایران در کویر مرنجاب اصفهان گردهم آمدند تا در حرکتی نمادین این پهنه طبیعی ارزشمند را پاکسازی کنند.

مسئول کلوپ سافاری استان اصفهان درباره برنامه پاکسازی کویر مرنجاب اظهار کرد: همایش بزرگ پاکسازی کویر زیبای مرنجاب به همت کلوپ ملی سافاری و کلوپ سافاری استان اصفهان تحت نظر حوزه اتومبیلرانی استان اصفهان در روزهای پنج شنبه ۱۰ و جمعه ۱۱ مهرماه ۹۹ با شرکت بیش از یکصد خودرو آفرود از استان‌های اصفهان، مرکزی، قم، تهران، البرز، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، لرستان، چهار محال و بختیاری، همدان و قزوین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

 

سیامک صارمی ادامه داد: این برنامه از بعدازظهر پنجشنبه با برپایی کلاس توجیهی و کارگاه آموزشی به مدت دو ساعت آغاز شد و پس از آن با مشخص شدن سرگروه‌ها و تعیین مناطق خاص و معرفی و آشنایی اعضا ادامه یافت. صبح جمعه تیم‌ها به مناطق اعزام شدند و زباله‌ها جمع‌آوری شد. با توجه به ازدحام زیاد حضور گردشگر در منطقه ریگ بلند کویر، این حرکت خودجوش در راستای فرهنگ سازی لزوم پاک نگهداشتن طبیعت انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری مسئولانه و پاک، تاکید کرد: زمانی که در طبیعت وارد می‌شوید باید به تمام مؤلفه‌های طبیعت توجه کرد و احترام گذاشت. سعی داریم با اجرای چنین برنامه‌هایی در این راستا فرهنگ‌سازی کنیم.

منبع:ایمنا

مرتبط:

سفری به کویر کاراکال یزد

تجربه ی بی نظیر کویرنوردی در کویر اشتهارد

کویرگردی در کویر همت آباد زیرکوه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *