لغو دومین جشنواره نوروزی کرمانشاه-کرمانشاه 2020-گردشگری

گردشگری در پساکرونا رونق می‌گیرد؟

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه معتقد است، اگر دولت حمایت‌های لازم را داشته باشد، پس از کرونا بتدریج دوباره شاهد رونق گردشگری داخلی خواهیم بود.

حمیدرضا کرمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تبعات منفی شیوع کرونا بر صنعت گردشگری، اظهار کرد: طی سه ماه اخیر که این بیماری شیوع پیدا کرد، بخش‌های مختلف گردشگری با رکود و تعطیلی کامل مواجه شد و فعالین این حوزه زیان مالی زیادی دیدند.

وی به پیش بینی وضعیت گردشگری داخلی در دوران پساکرونا پرداخت و گفت: در بین گردشگران و علاقمندان به سفر افرادی هستند که از نظر مالی وضعیت خوبی دارند و کرونا لطمه اقتصادی چندانی به آنها وارد نکرده، برای همین اکنون منتظرند تا این بیماری تمام شود و بتوانند دوباره سفرهایشان را آغاز کنند.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: هر ساله آمار بالایی از گردشگرانی که در در زمان پیک سفر به مناطق مختلف کشور مسافرت می‌کنند را افراد شاغل در دستگاه ها و ادارات دولتی تشکیل می‌دهند که درآمد متوسطی دارند و اگر در دوران پساکرونا برای آنها حمایتی در نظر گرفته شود، برنامه سفر خواهند داشت.

وی عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد دولت می‌تواند در کنار تعطیلی یک هفته ای برای رونق گردشگری، در پساکرونا با تعریف بسته‌های تشویقی و در اختیار قرار دادن بن های تخفیف سفر به این قشر، آنها را ترغیب به مسافرت در این دوران کند تا رونق دوباره ای در گردشگری داخلی داشته باشیم.

کرمی یادآورشد: البته در پساکرونا اقشار و گروه هایی نیز هستند که به دلیل مشکلات اقتصادی که کرونا برای آنها بوجود آورده، تا مدتی نمی توانند برنامه‌ای برای سفر و گردشگری داشته باشند که از جمله این افراد می‌توان برخی بازاریان را نام برد.

وی در ادامه اعلام کرد: موضوعی که در پساکرونا باید حتما روی آن کار شود تا دوباره رونق گردشگری، داشته باشیم این است که مردم را از بعد روانی آسوده خاطر کنیم که در تمامی زیرساخت های حمل و نقل و تاسیسات گردشگری پروتکل های بهداشتی رعایت می‌شود.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: معتقدم پس از فروکش شدن بیماری کرونا بین شش تا یکسال طول خواهد کشید تا گردشگری داخلی ایران به رونق سالهای اخیرش برگردد.

وی همچنین خواستار تجدید نظر در پروتکل‌های بهداشتی حوزه گردشگری کشور شد و گفت: تا پیش از شیوع کرونا، در حوزه گردشگری تا حدودی پروتکل‌های بهداشتی بصورت جدی رعایت نمی‌شد که از این پس باید این کار را انجام دهیم. برای مثال پیش از ورود گردشگران به هر استانی وضعیت سلامتی آنها در قالب پرسشنامه هایی بررسی شود و یا اینکه هتل‌ها و رستورانها را نیز براساس میزان رعایت بهداشت آنها درجه بندی کرد.

منبع:ایسنا

مرتبط:خسارت کرونا به صنایع دستی کرمانشاه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *