کاخ تاریخی مروارید

گل آرایی ۲۷ هکتاری کاخ تاریخی مروارید کرج

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج اعلام کرد که طرح احیای فضای سبز و گل آرایی در اراضی ۲۷ هکتاری کاخ تاریخی مروارید کرج آغاز شد.

پیمان بضاعتی پور روز سه شنبه اظهار داشت: احیای  فضای سبز کاخ تاریخی مروارید کرج برای استقبال از بهار آغاز شده و این طرح در سطح  ۲۷ هکتار از محوطه فضای سبز کاخ مروارید با کاشت بیش از ۱۰۰ هزار پیاز لاله و گلهای داودی و بنفشه، رنگ آمیزی و بهسازی،ارتقا مبلمان و تامین سیستم های روشنایی و نورپردازی و لایروبی دریاچه در حال انجام است.

کاخ تاریخی مروارید مهرشهر کرج در دهه ۴۰ با سبک معماری خاص احداث شده که در مجموع دارای ۱۱۰ هکتار اراضی است .

این مجموعه همه ساله در ایام نوروز و فصل بهار پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری  با اشاره به اجرای طرح فضای سبز در اراضی آزاد شده تپه مرادآب کرج گفت : طرح فضای سبز در محدوده اراضی  ۷۲ هکتاری تپه مراد آب شامل احداث رینگ ۳۰ متری و پیش بینی کاربری های فضاهای سبز، گردشگری و تفریحی درحال تکمیل  است.

وی بیان داشت: این طرح با هدف توسعه فضای سبز و بستر سازی برای ایجاد مکان های گردشگری در محدوده اراضی تپه مرادآب اجرایی شده است.

تپه مرادآب یا اسلام آباد واقع در هسته مرکزی شهر کرج از دهه ۷۰ طرح ساماندهی آن با تملک واحدهای مسکونی و تجاری آغاز شده و تاکنون حدود ۷۲ هکتار از اراضی این  محدوده خریداری به کاربری فضای سبز و مراکز گردشگری و پذیرایی اختصاص یافته است .

در اجرای طرح ساماندهی تپه مرادآب حدود چهارهزارو ۲۰۰ واحد مسکونی و تجاری خریداری و تخریب شد. این واحدها به علت ناهمگونی بافت و قرار داشتن برای تپه بلند امکان خدمات رسانی به آن ها وجود نداشت که با اجرای یک طرح دولتی این واحدها خریداری و تخریب شد.

کل اراضی محدوده تپه مرادآب حدود ۱۶۸ هکتار برآورد شده که هنوز بخشی از بافت های فرسوده و ناهمگون آن ساماندهی نشده است .

رییس سازمان  سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج گفت : تیم های ویژه در مناطق مختلف کرج در حال احیای فضای سبز  پارک ها برای استقبال از نوروز ۹۹ هستند.

همچنین احداث سرویس های بهداشتی عمومی در سطح کلانشهر کرج از ابتدای سال جاری اجرایی شده و تاکنون بیش از ۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در این کلانشهر ساخته شده است.

شهرداری کرج دارای ۱۰ منطقه شهری و بیش از ۲  هزارهکتار فضای سبز است.

منبع:ایرنا

مرتبط:

کاخ مروارید _ بازمانده ی معماری آمریکایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *