مسجد جامع یزد-مسجد جامع کبیر

یزد + ۴، در فهرست پرقدرت‌ترین برندهای گردشگری ایران

معاون گردشگری استان یزد اعلام کرد: یزد به همراه شهرهای اردبیل، شیراز، کرمان و همدان به عنوان پرقدرت‌ترین برندهای گردشگری ایران معرفی شدند.

«هما خورشیدی» در این باره اعلام کرد: بر اساس اعلام معاون گردشگری کشور، شهرهای یزد، اردبیل، کرمان، همدان و شیراز به عنوان شهرهای گردشگر برای نخستین بار انتخاب شدند.

وی افزود: شهرها از جوانب مختلفی به خصوص قدرت برند گردشگری، تجربه و ادراک گردشگران، نگرش جامعه محلی به توسعه گردشگری و موارد دیگری مورد ارزیابی و مقایسه قرار خواهند گرفت و ظرفیت‌های متمایز گردشگری شهرها و روستاهای سراسر کشور به صورت تخصصی شناسایی و در سطح ملی و بین‌المللی معرفی خواهند شد.

خورشیدی با بیان این که در مرحله اول ارزیابی شهرهای گردشگری پنج شهر به عنوان شهر گردشگر انتخاب شده‌اند، گفت: این ارزیابی برای همه استان‌ها انجام خواهد شد، البته طرح ارزیابی شهرها به عنوان شهر گردشگر و رتبه بندی آنها به صورت دوره ای، اطلاعات جامعی را برای جهت دهی به تصمیمات ادارات کل و مدیران شهری خواهد داد تا براساس آن اقدامات توسعه‌ای و ترویجی از منظر گردشگری را پیش ببرند.

وی تصریح کرد: این طرح بصورت کاملا علمی بوده و با کمترین هزینه، توجه مدیران و مسئولین هر شهر را به سمت توسعه گردشگری سوق خواهد داد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، خورشیدی با بیان این که براساس ارزیابی صورت گرفته برای هر شهر و رتبه بندی مربوطه، مشکلات هر شهر در زمینه توسعه گردشگری نیز مشخص می شود تا در صدد رفع آنها اقدام شود.

منبع:ایسنا

مرتبط:

شکافتن قلب آسمان با مناره‌های مسجد جامع یزد

راز مثلث‌های مرمرین پشت بام مسجد جامع یزد

کوچه مازاری‌ ها در یزد با رنگ و بوی حنا و ادویه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *