روم باستان

یک ویلای لوکس روم باستان در انگلستان کشف شد

وقتی به روم باستان فکر می‌کنیم، بناهایی مانند کولوسئوم به ذهن ما خطور می‌کند؛ اما واقعیت این است که این امپراتوری قدرتمند بسیار فراتر از ایتالیا گسترش یافته است.

در حقیقت، امپراتوری متاخر تا انگستان کشیده شده بود و مکان‌هایی مانند دیوار هادریان نشان از این میراث است. باستان‌شناسیِ مربوط به رومیان هنوز در انگلستان کشف می‌شود، به‌طوری‌که کشف اخیر در یورکشایر، یکی از جالب‌ترین‌هاست.

در حومه اسکاربورو، یک شهر ساحلی در شمال شرقی انگلستان، بقایای یک ویلای مجلل و لوکس رومی در حین ساخت‌وساز مسکن کشف شد. کارشناسان از این کشف هیجان زده شده‌اند و معتقدند که این یک کشف واقعا هیجان‌انگیز بوده و قطعا از اهمیت ملی بالایی برخوردار است. در واقع می‌توان گفت که این ویلای لوکس یکی از مهمترین اکتشافات رومی‌ها در دهه گذشته محسوب می‌شود.

در واقع سازندگان برای ساخت یک مجموعه بزرگ ساختمانی به اندازه دو زمین تنیس، زیرسازی را آغاز می‌کنند که ناگهان به این کشف جدید و غیرمنتظره دست پیدا کردند. ساختار این ویلای رومی باستان شامل یک اتاق مدور دایره ای شکل با چندین اتاق دیگر متصل به آن و یک حمام می‌شود.

این احتمال وجود دارد که مالک یک ثروتمند بوده و این مجموعه حتی می‌توانست در برخی موارد به‌عنوان یک مقدس مذهبی مورد استفاده قرار گیرد. این طرح و کشف جدید بر خلاف اکتشافاتی است که قبلا در انگلستان کشف شده و همین امر آن را هیجان‌انگیزتر می‌کند.

امریک، از بازرسان بناهای تاریخی باستانی بریتانیا، در اینباره می‌گوید: «این بقایای باستانی یک کشف خارق‌العاده بوده و بسیار بیشتر از آن چیزی است که آرزو داشتیم در این مکان کشف کنیم. این بنا در حال حاضر شناخت و درک بهتری از روم باستان و کشف آن در انگلستان، به ما می‌دهد.»

کشف این ویلای لوکس و مجلل و بررسی نوع سازه و ساخت آن از سوی باستان‌شناسان نشان می‌دهد که در آن دوره ساختمان‌ها توسط معماران متخصص و حرفه‌ای در اروپای شمالی طراحی و توسط بهترین صنعتگران ساخته شده‌اند.

منبع: اسکان

مرتبط:

موزاییک روم باستان _کشفی دیگر در ایتالیا

فروم روم _ میدانگاه تاریخی رم ایتالیا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *