روم باستان

موزاییک روم باستان _کشفی دیگر در ایتالیا

گروه باستان‌شناسان ایتالیا در یک منطقه بِکر، جایی‎‌که در حال حفاری یک تاکستان خصوصی هستند، یک موزاییک مربوط به دوران روم باستان را کشف کردند.

با توجه به تاریخ غنی که ایتالیا دارد، کشف میراث فرهنگی در شرایط کنونی، چنان دور از تصور نیست و هنوز هم باستان‌شناسان به کشف آثار ارزشمند بیشتری امیدوار هستند.

در منطقه ورونا ایتالیا گروه باستان‌شناسان در حال حفاری یک تاکستان هستند که به تازگی در زیر این تاکستان یک مجموعه‌ای از موزاییک متعلق به دوران روم باستان را که قدمت آن به قرن اول میلادی باز می‌گردد، کشف کردند.
این یک کشف باورنکردنی در منطقه‌ای است که مدتهاست به عنوان گنجینه‌های روم باستان نگهداری می ‌شود. در حقیقت، طبق گفته منابع محلی، از قرن نوزدهم مشخص بود که این سرزمین در بالای آثار رومی قرار دارد و حتی برخی از موزاییک‌هایی که در موزه شهر هم‌اکنون به نمایش گذاشته شده‌اند، در دهه ۱۹۶۰ میلادی از این مکان کاوش شده بودند.
بخش‌های کوچکی که کشف شده، بِکر و دست‌نخورده به نظر می‌رسند و اکنون باستان‌شناسان وظیفه سنگین کاوش در کل طبقه را بر عهده دارند. همچنین مقامات شهری تصمیم دارند تا این سایت ارزشمند را در دسترس عموم قرار دهند؛ اگرچه این کار به دلیل بودجه‌ای که نیاز دارد، می‌تواند یک پروسه طولانی باشد.
ورونا که در منطقه ونتو در شمال ایتالیا واقع شده، در زمان روم باستان یک مکان مهم بوده، زیرا در محل اتصال چهار جاده اصلی از نظر استراتژیک واقع شده است. بسیاری از آثار باستانی ورونا در طول تاریخ حفظ شده‌اند، از جمله آمفی تئاتر چشمگیر رومی آن که امروزه هنوز هم برای کنسرت‌ها و نمایش‌های اپرا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
امید می‌رود که این موزاییک‌های کشف شده، به لیست گنجینه‌های روم باستان که مردم بتوانند در ورونا آن را مشاهده کنند، افزوده شوند.
منبع:اسکان

مرتبط:

دشت مرگور _نویافته‌ای از معماری صخره‌ای در ارومیه

ستون مارکوس اورلیوس از بناهای تاریخی روم

آرامگاه منحصربه‌فرد رومی در انگلستان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *