فرانسه

۲۸ میلیارد یورو کمک فرانسه به گردشگری

کمک‌های دولت فرانسه، کشوری با بیشترین تعداد گردشگر در دنیا، به بخش گردشگری در دوران پاندمی کرونا به ۲۸ میلیارد یورو رسیده است.

فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که بیشتر درگیری با  همه‌گیری کووید ۱۹ را داشت. صنعت گردشگری یکی از بخش‌های مهمی است که چرخ‌های اقتصادی این مملکت را همیشه می چرخاند. دویچه وله به نقل از ژان باتیست لموین ـ وزیر  گردشگری فرانسه ـ اعلام کرد که کمک‌های دولت این کشور به بخش گردشگری در دوران شیوع ویروس کرونا به ۲۸ میلیارد یورو رسیده است.

لموین افزود: به دلیل کاهش ورود گردشگر خارجی به فرانسه ضرر زیادی در این بخش وجود به‌وجود آمده است، به طوری که در سال ۲۰۲۰ به دلیل بحران کرونا ۶۰ میلیارد یورو درآمد گردشگری این کشور کاهش یافت.

مهدی عباسی ـ کارشناس گردشگری ـ در این‌باره گفت: فرانسه کشوری که بیشترین گردشگر دنیا را دارد، صنعت گردشگری‌اش بیشترین نقش را در اقتصاد این کشور ایفا می‌کند. طبق داده‌های سازمان همکاری و توسعهٔ اقتصادی (OECD) در سال ۲۰۱۸، بخش گردشگری و هزینه‌های مربوط به این بخش سهم ۷ درصدی در تولید ناخالص داخلی این کشور را داشته است. در حالی که آمار رسمی کارکنان فعال در بخش گردشگری که به طور مستقیم در این بخش استخدام شده بودند ۱.۴ میلیون نفر قید شده است، ولی با احتساب افرادی که به صورت غیررسمی فعالیت می‌کنند این رقم به ۲ میلیون نفر هم می‌رسید.

او یادآور شد: فرانسه با ۸۹.۴ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۸ رکورد زد. بیش از ۴۰ میلیون گردشگر تنها در سال ۲۰۱۸ از پاریس بازدید کرده بودند. این کشور قبل از شروع پاندمی کرونا برای سال ۲۰۲۰ هدف‌گذاری کرده بود که ۱۰۰ میلیون گردشگر را جذب خواهد کرد.

این کارشناس گردشگری اضافه کرد: بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO) در حالی که تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور بیش از ۵.۶۸ میلیون نفر بود، حدود ۱۰۵ هزار نفر در این بیماری همه‌گیر جان خود را از دست دادند. فرانسه پس از ایالات متحده آمریکا، هند و برزیل چهارمین کشور با بیشترین تعداد موارد مبتلا در جهان است.

منبع: ایسنا

مرتبط:

کاخ الیزه پاریس _محل اقامت رئیس جمهور فرانسه

آشنایی با دره قدیسان فرانسه

چرا فرانسه یک مقصد محبوب گردشگری است؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *