تفلیس-روستاولی

۵ نکته مهم درباره قیمت تور تفلیس!

سالانه گردشگران زیادی از ایران به تفلیس سفر می‌کنند و تعطیلات خود را در این شهر می‌گذرانند. تور تفلیس به سبب محبوبیت زیادش در هر آژانسی یافت می‌شود و شرکت‌های خدمات گردشگری زیادی تور تفلیس را پوشش می‌دهند.

اما ۵ نکته‌ی مهم درباره قیمت تور تفلیس وجود دارد که می‌تواند تأثیر زیادی روی خرید شما و در واقع کیفیت این تور داشته باشد. بسیاری از سودجویان صنعت گردشگری نمی‌خواهند شما این نکات را بدانید! با ما همراه باشید تا با هم تأثیرگذارترین نکات روی تور ارزان تفلیس را مرور کنیم.

۱. تور لحظه آخری تفلیس همیشه ارزان نیست!

امروزه به سبب پیامک‌های بی‌شمار تبلیغاتی آژانس‌های مختلف، کمتر کسی است که با عبارت تور لحظه آخری آشنا نباشد. بسیاری از مردم گمان می‌کنند که تور لحظه آخری تفلیس، ارزان‌تر از تورهای معمولی است! اما این فکری اشتباه است. برای روشن شدن موضوع، ابتدا باید ببینیم تور لحظه آخری چیست.

معمولاً آژانس‌ها و شرکت‌های گردشگری برای به دست آوردن سود بیشتر، با آنالیز بازار و به‌کارگیری تیم‌های قدرتمند بازرگانی، مقاصد مختلف گردشگری را در ایام مختلف سال تحت نظر می‌گیرند. گاهی آژانسی یک پرواز خاص در زمانی معین را رزرو و پیش‌خرید می‌کند و یا هتلی را در مقصدی پیش‌ خرید می‌کند. به این کار اصطلاحاً چارتر کردن پرواز و گارانتی کردن هتل می‌گویند. آژانس مذکور پرواز و هتل را می‌تواند با هر قیمتی که می‌خواهد به فروش برساند، اما اگر پرواز پر نشود و هتل خالی بماند، آژانس ضرر زیادی را متحمل می‌شود. در این هنگام، آژانس برای جلوگیری از ضرر بیشتر، قیمت پرواز و تور را کاهش می‌دهد تا فروش بروند. این کاهش قیمت می‌تواند تا زمانی ادامه پیدا کند تا تور کاملاً پر شود یا زمان برگزاری تور فرا برسد.

اما این شرایط همیشه پایدار نیست! گاهی متقاضی برای مقاصد مختلف آن‌قدر زیاد است که آژانس نه‌تنها قیمت را کاهش نمی‌دهد، بلکه هرچه به زمان برگزاری تور نزدیک می‌شود و جای کمتری در تور باقی مِهم‌اند، قیمت تور را هم افزایش می‌دهند و جوّی رقابتی بازار تور حاکم می‌شود.

پس این نکته‌ی مهم را مد نظر داشته باشید که تور لحظه آخری تفلیس صرفاً به معنای تور ارزان تفلیس نیست! بلکه در بعضی ایام شلوغ سال، تور لحظه آخری قیمتی بیشتر از تور معمولی پیدا می‌کند.

۲. بلیط رفت‌وبرگشت خود را زودتر بخرید!

بلیط رفت‌وبرگشت از جمله عواملی است که تأثیر مستقیمی روی قیمت تورهای گرجستان از جمله قیمت تور باتومی یا تفلیس دارد. به این نکته توجه داشته باشید که بلیط دو نوع دارد، چارتری و سیستمی. بلیط چارتری را دربند قبل بررسی کردیم، اما بلیط سیستمی چیست؟

بلیط سیستمی بلیطی است که توسط ایرلاین ارائه می‌شود. ایرلاین‌های مختلف گاه به‌صورت سالانه و گاه به‌صورت شش‌ماهه برنامه‌ی پروازهای خود را تعیین می‌کنند. پروازهای یک ایرلاین مطابق برنامه‌ی تعیین‌شده به مقاصد مختلف مشخص است و در سیستم فروش ایرلاین قرار دارد؛ اما این پروازها همیشه از لحاظ قیمتی یکسان نیستند. پروازهای سیستمی هر چه زودتر خریداری شوند، قیمت کمتری دارند و هرچه به زمان پرواز نزدیک شوند، قیمتشان بیشتر می‌شود. برای خرید تور ارزان تفلیس می‌توانید پرواز رفت‌وبرگشت خود را از ۲ تا ۳ ماه زودتر خریداری کنید تا قیمت کمتری بپردازید.

۳. چه هتلی را برای اقامت انتخاب می‌کنید؟

هتل دومین عاملی است که به‌صورت مستقیم روی قیمت تور تفلیس ارزان تأثیر مستقیم دارد! قیمت هتل بسته به عوامل مختلفی متغیر است. عواملی چون درجه و ستاره‌ی هتل، امکانات هتل، نزدیکی هتل به اماکن گردشگری، نقاط اصلی شهر و… همگی روی قیمت هتل تأثیر گذارند. اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید و تور ارزان تفلیس را خریداری کنید، با بررسی لیست هتل‌های تفلیس، مناسب‌ترین هتل و نزدیک‌ترین هتل به بودجه‌ی خود را انتخاب کنید.

۴. بهترین فصل برای خرید تور ارزان تفلیس را بیابید!

بهترین فصل از لحاظ آب‌وهوا یا بهترین فصل از نظر قیمت؟! تور ارزان تفلیس نیز فصل خاص خود را دارد. بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند در فصول کم گردشگر به تفلیس سفر کنند تا هم هزینه‌ی کمتری بابت تور ارزان تفلیس بپردازند و هم از محیط شهری خلوت‌تری بهره ببرند.

تعطیلات عید نوروز، تابستان و اواخر اسفند ماه جزو ایامی هستند که گردشگران زیادی به‌سوی تفلیس روانه می‌شوند. اگر قصد دارید تور تفلیس ارزان را خریداری کنید باید زمان‌هایی نظیر بعد از تعطیلات نوروز (روزهای آخر فروردین)، خردادماه با شروع ایام امتحانات و فصل پاییز و زمستان را انتخاب کنید. فقط مراقب باشید که آب‌وهوای تفلیس بسیار سردسیری است!

۵. بهترین ساعت پرواز را انتخاب کنید!

ساعت پرواز هم از جمله عواملی است که باعث کم‌ و زیاد شدن قیمت تور می‌شود! معمولاً بلیط هواپیما در ساعات خلوت‌تر مثل صبح زود یا شب‌ هنگام، قیمت بهتری دارد و در ساعت‌های شلوغ‌تر مثل پیش از ظهر، ظهر و بعدازظهر قیمتش بیشتر می‌شود. اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید، بلیطی در ساعات خلوت‌تر روز رزرو کنید!

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *