جزایر-لنکاوی

۱۰ دلیل برای سفر به مالزی

جذابیت‌های گردشگری مالزی این کشور را به گونه‌ای چشمگیر از سایر کشورها متمایز می‌کند؛ از جنگل‌های بارانی گرفته تا زندگی پرتپش کلان شهری. مالزی امسال مهمان ویژه آی‌تی‌بی، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برلین است.

کوالالامپور بزرگترین شهر مالزی

حدود ۶ / ۱میلیون نفر از ملت‌ها و تبارهای گوناگون در کوالالامپور یا به عبارتی KL (در گویش عامیانه) زندگی می‌کنند. این کلانشهر که در غرب مالزی واقع است، آیینه تمام‌نمای تضاد و تنوع‌ در این کشور است. درکنار برج‌ها و ساختمان‌های مدرن این شهر، معابد هندو، مساجد و کلیساها در کنار یکدیگر و گاه در یک خیابان خودنمایی می‌کنند.

بلندترین برج دوقلو دنیا

برج‌های دوقلو پتروناس کولالامپور با ارتفاع ۴۵۲ متر و ۸۸ طبقه، که یک بنای منحصر به‌فرد در مالزی محسوب می‌شود، جذاب‌ترین مکان عکاسی برای گردشگران است. این دو آسمانخراش به وسیله یک پل هوایی در ۴۱مین طبقه به هم متصل می شوند و در ۸۶مین طبقه نیز سکویی برای تماشای شهر وجود دارد. این دو برج در مکانی ساخته شده اند که در گذشته محل برگزاری مسابقات اسب‌دوانی بود.

بازگشت به روزگار پیشین ملاکا

شهر ساحلی ملاکا، واقع در غرب مالزی، در سال ۲۰۰۸ به فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو پیوست. بنای سرخ رنگ “Stadthuys” که از دوران استعمار هلند به جا مانده، در سال ۱۶۵۰ ساخته شده است. این بنای که کهن ترین بنای ساخته شده توسط هلندی‌ها در جنوب آسیاست، در گذشته محل سکونت فرمانداران و افسران هلندی بود و امروزه محل موزه تاریخ و قوم نگاری مالزی نیز هست.

فصل چای

مزارع عظیم چای کمرون هایلندز در ارتفاع ۲هزار متری قرار گرفته‌اند. در دوران استعمار بریتانیا این منطقه به دلیل آب و هوای مطبوع و دلنشین، مکانی محبوب و مناسب برای استراحت به شمار می‌رفت. در این‌جا در کنار کشت چای، بیش از هر چیز محصولاتی مانند توت فرنگی، مارچوبه و سبزی‌های برگی کشت می‌شوند. سفر با اتوبوس از کوالالامپور تا کمرون هایلندز، حدودا سه ساعت و نیم طول می‌کشد.

جزیره پنانگ

جزیره پنانگ در مالزی با مرکزیت ایالتی به همین نام که در این جزیره واقع شده و جرج تاون نام دارد، یکی از نقاطی است که جاذبه‌های فرهنگی زیادی برای عرضه دارد. هسته قدیمی شهر به همراه ملاکا در جنوب مالزی در سال ۲۰۰۸ از سوی یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شد. کلیساها، مساجد و معابد زیادی در این جزیره خودنمایی می‌کنند. افزون بر این مزرعه‌های پروانه و باغ‌های سبزیجات بینندگان زیادی را به سوی خود می‌کشند.

هنر خیابانی

ایالت پنانگ و مرکز آن جرج تاون در سال‌های اخیر برای دیوارنگارهای منحصر به فرد خیابانی‌شان شهرت جهانی یافته‌اند. محبوب‌ترین این نقاشی‌ها، آثار سه بعدی و تعاملی ارنست زاخارویچ، هنرمند اهل لیتوانی است که برای جشنواره جرج تاون در ۲۰۱۲ خلق کرده است. این آثار امروزه با کمک اینستاگرام در سراسر جهان شناخته شده‌اند.

غذای لذیذ ملی مالزی

نمی‌توان در مالزی بود و از خوردن ناسی لماک صرفنظر کرد. ناسی لماک غذایی ست که خوردن آن همه وقت و همه جا ممکن است و به ویژه نزد مردم مالزی هنگام صرف صبحانه بسیار محبوب است. این غذا با برنج، شیر نارگیل و برگ پاندان پخته می‌شود و با ترشی و بادام زمینی بو داده، تخم مرغ، نوعی ماهی و سس فلفل قرمز صرف می‌شود. سرپایی نیز می‌توان این خوراک را پیچیده در برگ موز خرید و خورد.

جنگل‌های عجیب برونئو با حیوانات گوناگون و عجیب و غریب

بورنئو سومین جزیره بزرگ جهان است. این جزیره میان سه کشور مالزی، اندونزی و برونئی تقسیم شده است. دو ایالت ساراواک و صباح بخش متعلق به مالزی را تشکیل می‌دهند. پارک ملی گونوگ مولو، واقع در ایالت ساراواک، در سال ۲۰۰۰ به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. بزرگترین جنگل‌های بارانی باقی‌مانده در جنوب شرقی آسیا در این بخش روی خط استوا قرار گرفته‌اند؛ بهشتی طبیعی با حیوانات نادر و کمیاب و عجیب و غریب.

اورانگوتان‌های بورنئویی

جنگل‌های بارانی بورنئو زیستگاه بیش از صدهزار اورانگوتان وحشی است. این زیستگاه با قطع بی‌رویه درختان در معرض تهدید است. در مرکز توانبخشی سیپلوک، واقع در ایالت صباح، می‌توان شاهد بازگشت حیواناتی به طبیعت بود که غیرقانونی شکار شده‌اند. نکته جالب اینکه “Orang” به معنای انسان و “Utan” به معنای جنگل است.

مجمع الجزایر لنکاوی با ۹۹ جزیره

مجمع الجزایر لنکاوی با ۹۹ جزیره یکی ازمحبوب‌ترین مقاصد گردشگران در کشورهای آسیایی است. تماشای جنگل‌ها از روی پل هوایی لنکاوی Sky-Bridge، در ارتفاع ۷۰۰ متری زمین، نفس را در سینه حبس می‌کند. راه سریع‌تر طی کردن کوه مات سینکانگ Mount Mat Cincang که دومین کوه مرتفع لنکاوی به شمار می‌آید، استفاده از تله کابین است. هوای همیشه گرم این مجمع الجزایره، با دمای ۳۰ درجه، مقصد محبوب گردشگران اهل شناست.

منبع:دویچه وله

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *