برج خلیفه

آشنایی با فضای داخلی برج خلیفه

دبی شهری توریستی است که جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیاری دارد به سبب وجود این جاذبه‌های گردشگری نیز سالانه گردشگران زیادی به این شهر زیبا سفر می‌کنند.جالب است بدانید که بلندترین و بزرگ‌ترین برج جهان در شهر دبی قرار دارد و ما در این متن قصد داریم اطلاعاتی در رابطه با برج خلیفه در اختیارتان قرار دهیم، اگر از علاقه‌مندان به کسب اطلاعات در این زمینه هستید در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی برج خلیفه، بزرگ‌ترین برج جهان در دبی

این برج بزرگ‌ترین و بلندترین برج جهان است که در شهر دبی قرارگرفته و باید بدانید که این شهر بیشتر شهرت خود را مدیون این برج می‌باشد. برج خلیفه در سال ۲۰۰۳ طرحش ارائه و پبشنهاد شد و در سال ۲۰۰۴ شروع به ساخت کردند، پایان این برج ۶ سال به طول انجامید و در سال ۲۰۱۰ بلندترین برج دنیا اعلام و افتتاح شد.

این برج به دست شرکت یکی از برجسته‌ترین معمارهای دنیا به نام عمار ساخته‌ شده و لازم به ذکر می‌باشد که به طراحی آن به عهده شرکت‌های آمریکایی اسکیدمور، مریل، اوینگز بود، جالب است بدانید که در روزهای ساخت برج خلیفه در هر روز ۱۲۰۰ کارگر مشغول به کار بودند.

از دیگر نکاتی که باید در رابطه با بلندترین برج جهان بدانید این است که در هر نقطه از شهر دبی که باشید عظمت و بزرگی این برج باشکوه دیده می‌شود، همین امر نیز به جذب گردشگران و بازدیدکنندگان بیشتر کمک می‌کند. برج خلیفه در کتاب گینس رکوردهای زیادی به خود اختصاص داده است که برخی از آن‌ها عبارتند از بزرگ‌ترین برج جهان، بلندترین نقطه سکونت، ساختمانی با بیشترین تعداد طبقات، مرتفع ترین ایوان جهان و غیره اشاره کرد.

برج خلیفه

 

داخل برج خلیفه، بلندترین برج جهان

در داخل بلندترین برج جهان، بخش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به معرفی مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

هتل آرمانی

هتل آرمانی که در طبقه ۱۱ برج خلیفه قرار دارد، یکی از بهترین و لوکس‌ترین و هتل‌های موجود در شهر دبی می‌باشد، این هتل لوکس خدمات و امکانات بسیاری را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد و گردشگرانی که در سفر با تور دبی این هتل را برای اقامت انتخاب می‌کنند اقامتی رویایی را تجربه خواهند کرد.

blank

رستوران‌های آرمانی

از دیگر بخش‌های موجود در داخل بزرگ‌ترین برج جهان، می‌توان به رستوران‌های آرمانی اشاره کرد، رستوران‌هایی شیک و بسیار مجلل و البته گران‌قیمت که نظر هر بیننده‌ای را به‌سوی خود جلب می‌کنند. این رستوران‌ها در طبقات ۸ تا ۱۸، ۳۸ و ۳۹ قرار دارند.

blank

رستوران اتمسفر

یکی از معروف‌ترین و مشهورترین رستوران‌های دبی که اتمسفر نام دارد در طبقه ۱۲۲ برج خلیفه واقع‌ شده و باید بدانید که این رستوران توانسته لقب مرتفع‌ترین رستوران دنیا را از آن خود کند. گردشگران تور دبی باید بدانند که در این رستوران می‌توانند بهترین و لذیذترین غذاهای بین‌المللی را نوش جان کنند، البته در نظر داشته باشید که اتمسفر یکی از گران‌ قیمت‌ترین رستوران‌های شهر دبی به شمار می‌آید.

blank

آسمان برج خلیفه

طبقه ۱۴۸ برج خلیفه که در ارتفاع ۵۵۵ متری از سطح زمین واقع‌ شده، یکی از بهترین و پرطرفدارترین بخش‌های موجود در برج خلیفه است. در آن از برج خلیفه یک ال سی دی بسیار بزرگ وجود دارد که می‌توانید کلیپی در رابطه با برج و روند ساخت آن را مشاهده نمایید.

blank

باشگاه برج خلیفه

اگر از علاقه‌مندان به ورزش هستید این قسمت از برج خلیفه، به شما اختصاص دارد بخش در این باشگاه ورزشی برج خلیفه خدمات و امکانات متعددی نظیر اسپا، استخر، سالن بدنسازی و غیره وجود دارد شما می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید توجه داشته باشید که استفاده از این خدمات هزینه بسیار زیادی دارد.

باشگاه برج خلیفه

 

بازدید از برج خلیفه

اگر قصد بازدید برج خلیفه را دارید باید بدانید که در برج خلیفه نه‌تنها برای گرفتن بلیط بلکه برای سوار آسانسور شدن نیز باید در صف بایستید، البته این صف‌ها علی‌رغم طولانی بودن زمان زیادی را از شما نخواهند گرفت، با خرید اینترنتی بلیط برج خلیفه، می‌توانید ایستادن در صف خرید را از فرآیند بازدید خود حذف نمایید.

خوب است بدانید که آسانسور برج خلیفه یکی از سریع‌ترین آسانسورهای دنیا است و در عرض یک دقیقه شمارا به طبقه ۱۲۴ می‌رساند، حرکت آسانسور آن‌قدر نرم و روان است که اصلا متوجه آن نخواهید شد همچنین جالب است بدانید که بسیاری از بازدیدکنندگان برج خلیفه، بالا رفتن به‌وسیله آسانسور را بهترین بخش بازدید خود می‌دانند.

در طبقه ۱۲۴ یک بخش داخلی وجود دارد که در آن مغازه‌های بسیاری هست که می‌توانید اجناسشان را ببینید و در صورت تمایل خریدی هم انجام دهید، توجه داشته باشید که تمامی این مغازه‌ها از لوکس‌ترین واحدهای تجاری دبی به شمار می‌آیند و گران‌ترین اجناس را به شما عرضه خواهند کرد.

پس از بازدید از طبقه ۱۲۴، واقع در ارتفاع ۴۵۲ متری از سطح زمین، می‌توانید به طبقه ۱۴۸ مجموعه بروید، همان‌طور که می‌دانید این بخش از برج در ارتفاع ۵۵۵ متری از سطح زمین واقع‌ شده و ارتفاع آن به‌قدری زیاد است که به اسکای معروف شده است.

امیدواریم مطالعه این متن اطلاعاتی کلی در رابطه با برج خلیفه، در اختیارتان قرار داده باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله معرفی برج خلیفه مراجعه نمایید.

مرتبط:

نمایی از داخل برج خلیفه ،بزرگترین برج دنیا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *